6 juny 2012
Notícies Salt

El col·lectiu berlinès PSJM parla de “Marketing experimental” a l’ERAM

bonart

El col·lectiu berlinès PSJM va oferir recentment una conferència titulada Marketing experimental dins del cicle Mutacions ERAM, un cicle d’activitats entorn les Arts Visuals organitzat a Girona per l’Escola Universitària ERAM, centre adscrit a la UdG. PSJM és un equip artístic format per Pablo San José (Mieres, 1969) i Cynthia Viera (Las Palmas, 1973) que opera des de Berlín i ha exposat a Nova York, Basel, Berlín, Sao Paulo, Estocolm, Londres i Espanya.

PSMJ experimenta amb el llenguatge i els procediments de la mercadotècnia amb la finalitat de desvetllar les seves contradiccions i fer una crítica accessible al major número de persones possibles, sense descuidar un discurs més elevat que inscriu aquests treballs dins de les preocupacions intel·lectuals de l’art contemporani. Una línia que PSJM ha anomenat “marketing experimental” i que no busca tant el benefici econòmic com l’exploració de noves vies de creació artística en relació sempre a la realitat social, dominada avui por la ideologia de les marques.

Els assistents a la conferència van gaudir d’una presentació molt corporativa, d’acord  amb la seva visó artística seguint el model empresarial, fet que compaginen a la perfecció amb el fort component teòric i filosòfic del seu treball artístic.

La professionalització de l’artista, el concepte d’artista marca, la mixtifiació de la teoria i el màrqueting, la mirada crítica sobre allò que és art i allò que no ho és, la hibridació entre la cultura de masses i l’alta cultura, l’hiperrealisme del seu treball, etc. van ser aspectes que PSJM va anar traçant amb lucidesa i posant en pràctica un ritme expositiu propi d’una presentació mercantil, en concordança amb el seu posicionament.

PSJM va analitzar diverses obres seves: Sinestesia: instal·lació relacional que s’exhibeix de forma permanent a Mandarina Showroom (Las Palmas G.C.); La Isla del Hidrogeno: work in progress multimèdia d’una miniplanta energètica; Corporate Armies: una història apocalíptica que simula els procediments de les factories d’entreteniment; Marx: utilitzant molts medis i suports tracta del registre de la marca Marx; Projecte Asia: és una obra censurada i paradigmàtica de PSJM. Presenta un seguit de marques comercials sota el mateix eslògan (Made by slaves for free people – fet per esclaus per a gent lliure) ironitzant sobre els valors que realment representen.

 

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies