Emociona't_Banner_817x68_2

(Re)comencem

Diuen que el temps és una de les poques coses que encara ens queden. L’exercici de l’edició és l’acte de !xar el temps, que s’esmuny fugisser. Fer-ho en ple segle XXI és intentar abraçar totes les diferents plataformes que tenim a l’abast –que no són poques– per fer del temps un aliat. El (re)començar de Bonart és, doncs, la història de més de vint anys de tota la família Planas Camps abocada a un projecte cultural de construcció d’un imaginari de país inclusiu, entenent la cultura des d’una visió àmplia des del patrimoni material i immaterial !ns a l’art contemporani, l’arquitectura o el disseny i entenent-nos com una plataforma de connexions i d’acollida, tot sabent que la cultura ens dona vida i pot ser un ascensor social de primer nivell.

Aquest proper número 194 ha vingut precedit per un (re)començar que no ha sigut gens fàcil. Hem tingut la pandèmia i tot el que ha suposat per al sector de la cultura en l’àmbit pressupostari; hem tingut la imparable ampliació del sector digital dins el dia a dia de la informació i la refexió cultural, que ho fa repensar tot contínuament. Però, per damunt de tot, hem tingut una malaltia de cor que ha estat a punt de deixar-nos sense el president de Bonart, Narcís Planas, una de les ànimes d’aquest projecte durant anys conjuntament amb l’altra ànima de l’empresa, Anna Maria Camps; tots dos continuaran en el consell assessor de l’editora. Al final, i després de meditar-ho i gràcies a la complicitat d’un munt de persones del sector artístic, ens hem atrevit no només a continuar treballant en format digital de manera diferent, com ja havíem anunciat, sinó a fer una aposta decidida pel paper i potenciar encara més tota l’àrea de la gestora i consultora cultural.

OPINIÓ

009
|
La barraca onírica: Dalí, Sert i Palamós per Ricard Planas Camps
011
|
Què volem fer amb Gaudí? per Josep Muntañola Thornberg
013
|
Protesto per Jordi Cabré
015
|
Tothom és un curador per David G. Torres
017
|
Elogi del rebuig per Aina Mercader
021
|
Art decoratiu, efímer per Luis Antonio de Villena
023
|
L’imaginari ultralocal en el postglobal per Vicenç Altaió
025
|
Les ciutats globals vs. Lo país de Maialussa per Natàlia Lloreta
027
|
Una casa per a Walter Benjamin per Carles Duarte i Montserrat
029
|
Fundació Amics del MNAC per Laura Cendrós
031
|
L’escultura pobra per Pilar Parcerisas
037
|
El refugi de la llibertat per Robert Fàbregas i Ripoll
039
|
Arrels del cinema català: cinema amateur per Josep Maria Planas
041
|
Deixar la caverna per Jordi Bosch Molinet
045
|
La història real, al Reina per Daniel Giralt-Miracle

REPORT

018
|
Entrevista a Salvador Sunyer Director del festival Temporada Alta per Ricard Planas Camps
032
|
Arranz-Bravo. 80 anys: present continu per Albert Mercadé
034
|
L’estrena del premi KBr Flama per Núria F. Rius
042
|
La riquesa del nostre patrimoni local, a les exposicions de Cultura de la Diputació de Barcelona
047
|
Fundació Josep Santacreu per Carles Toribio
048
|
Entrevista a Marta Esteve Directora de la Fundació Carulla per Jordi Grau
052
|
La coŀlecció Joan Puig Guillot, per a l’Escala per Mariona Seguranyes Bolaños
054
|
El patrimoni ferroviari de FGC per Joan Carles Salmerón i Fernández
056
|
La restauració dels grafits o l’eliminació de pintades per Pere Rovira i Pons
058
|
Girona Est x 365, l’ànima d’un barri per Omar El Azzouzi
060
|
El mecenatge és cosa de tots per Maite Esteve
062
|
La pedra seca, una assignatura pendent per Maite Oliva Alsina
063
|
El mercat de subhastes desperta de la letargia per Joan Gil Gregorio
064
|
Sobre NFT en l’art per Isabel Niño
066
|
Arqueologies del paisatge, nova exposició al Museu de la Vida Rural per Judit Delgado
067
|
Perdre’s entre art & Gavarres per Glòria Polls
068
|
Josep Miàs: exemple d’internacionalització sense perdre els orígens per Marc Riera
069
|
A Cel Obert. Festival d’intervencions efímeres a Tortosa per Olga Felip i Josep Camps
071
|
Jean Prouvé, la bellesa essencial per Roger Subirà
072
|
Festival Panoràmic, 14 exposicions i més de 50 activitats culturals al voltant de l’atzar, la incertesa i la predicció per Teresa Vallbona

HIGHLIGHT

073
|
Resum de les notícies dels darrers mesos publicades a bonart actualitat - diari digital www.bonart.cat per Beatriz G. Moreno

Del Bonart al Malart: revista de paper, pausa i reflexió

Sí, del Bonart al Malart. Volem ser una mica més canallescos i l’humor és un antídot contra l’estultícia humana. Preguntar-se: què és bon art?, i què és mal art? Qüestionar-s’ho tot, com fan l’art i la cultura incessantment, provocant més preguntes que respostes. I qüestionar-nos el mateix nom de la publicació, que és un homenatge que l’editora Anna Maria Camps va manllevar del nom de l’artista francès Pierre Bonnard, tot mirant de reüll la mítica revista francesa Beaux Arts. El nou disseny és obra del prestigiós grafista Pere Álvaro, amb l’assessorament de Josep Olivé –dissenyador/maquetador en cap de la publicació– i de la resta de l’equip editorial.

La coordinació ha anat a cura de la historiadora i crítica d’art Beatriz G. Moreno, que fa més de deu anys que col·labora amb l’editora i gestora cultural, i Pilar Andreu s’hi ha incorporat com a nova responsable de la correcció lingüística. Així doncs, al nou Bonart, que sortirà dos cops a l’any –al febrer i al setembre–, podrem accedir-hi per dues bandes i cadascuna disposa d’un disseny i una textura de paper diferenciats.

Si hi accedim per Bonart, hi trobarem tres grans àmbits interrelacionats: articles d’opinió, entrevistes i reportatges per reflexionar sobre una actualitat que alguns cops esdevé massa líquida. Hem fet acords per ampli#car la difusió de continguts generats per grans centres del país. També parlem de cinema, mercat de l’art i els marcs legals de l’entorn artístic.Mentre que, si hi accedim per Malart, hi trobarem en primer terme un portafolis de creació-re"exió coordinat pel portal A*Desk. Ho fem per tal de sumar sinergies entre agents culturals i sota el leitmotiv de reset plantegem escenaris d’un present-futur post-Covid. En el Malart, també hi trobarem la secció de biblioteca, ampliada, i totes les crítiques d’art que aprofundeixen en un discurs “subjectivista” per posar èmfasi en una professió més que necessària en l’actual societat. La revista en paper també tindrà un format digital que es podrà trobar al quiosc de l’associació APPEC i també a través del portal d’ARCE.

A*DESK | PORTAFOLIS

007
|
Reset per Montse Badia i María Muñoz
008
|
Art critics react to. per Gisela Chillida
009
|
Reactivació per Eirik Senje
010
|
Reagrupar per Marcelo Expósito
011
|
Realitzar-se per Laura González Palacios
012
|
Recursivitat per Armen Avanessian / Andreas Töpfer
014
|
Rebrotar, renéixer per Marta Marcé
015
|
Redibuixar per Tere Recarens
016
|
Reescriure per Mar Arza
017
|
Refeminitzar per Eli Cortiñas
019
|
Refrescar/refresh per Fito Conesa
020
|
Regenderitzar-se per Pol Merchan
021
|
Resemantitzar el paradigma des del travesti per Frau Diamanda / Héctor Acuña
022
|
Reinventar la ciutat per Moisés Puente
023
|
Relacionar per Martí Manen
024
|
Resiliència per Diana Padrón

REPORT

026
|
LOOP Barcelona, el videoart conquista la Pedrera per Mercè Vila Rigat
029
|
La Biennal del Biocè per Blanca de la Torre
030
|
Lluèrnia, foc i llum a Olot per Conxita Oliver
040
|
L’enigma iber. Arqueologia d’una civilització per Jusèp Boya i Busquet

BIBLIOTECA

032
|
Error simbòlic revelador: Art (in)útil per Daniel Gasol
035
|
Saludem una coŀlecció de llibres d’art per Joan M. Minguet
036
|
Amor a l’art per Anna Carreras
037
|
A Cadaqués: arquitectes que eren artistes i dissenyadors per Xavier Barral i Altet
038
|
Díaz Costa. Ceramista per Xavier Rocas
039
|
L’art i la cultura en l’aniversari del GEiEG per Arnau Prat Vilà

EXPOSICIONS

043
|
Paolo Gasparini per Núria F. Rius KBr. Centre de Fotografia. Fund. Mapfre
044
|
Cigarrillos París i la publicitat moderna per Lluïsa Sala i Tubert Espais Volart. Fundació Vila Casas
045
|
Antoni Arola per Marisa Santamaría Museu d’Art Modern de Tarragona
046
|
Picasso i les joies per Beatriz G. Moreno Museu Picasso de Barcelona
047
|
Eugenio Ampudia: Concert pel biocè per Bernat Puigdollers Fundació Lluís Coromina - Espai Isern Dalmau
048
|
Contra natura, de Manel Bayo per Eudald Camps Casa de Cultura de Girona
050
|
Art i paraula per Fina Duran La Factoria Cultural de Terrassa
051
|
Lagar/Begué per Anna Carreras Museu d’Art de Girona
052
|
Trauma i Prosopagnosia, de Fontcuberta per Lídia Penelo Can Framis. Fundació Vila Casas
054
|
Alberto Peral per Gisela Chillida Centre d’Art Tecla Sala de l’Hospitalet de Ll.
055
|
Exposar / no exposar-se per Carles Toribio Arts Santa Mònica
056
|
Tàpies. La realitat en primer pla per Natàlia Chocarro Fundació Tàpies
057
|
Ciència fricció per Joan Solà CCCB de Barcelona
058
|
Vicenç Vacca per Pilar Parcerisas Centre d’Art Tecla Sala de l’Hospitalet de Ll.
059
|
Biennal d’Art 2021 per Eudald Camps Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona
060
|
Empordoneses per Mariona Seguranyes Sala l’Escorxador. Museu de l’Empordà
062
|
Santiago Gimeno Parc dels Estanys
063
|
Gabriel Casas per Ramon Casalé Fundació Palau de Caldes d’Estrac
064
|
Quatre dietaris per Anna Carreras Can Palauet. MAC Mataró
064
|
Quim Domene per bonart Casa de la Paraula de Santa Coloma de F.
065
|
Carmen Castillo per bonart MUME. Museu Memorial de l’Exili
065
|
A land is a land is a land is a land per bonart Museu de la Garrotxa
066
|
Cap a les deus per Glòria Polls Bòlit. Centre d’Art Contemporani
068
|
Objectes de l’inconscient per Mario Croissier CaixaForum Girona
069
|
Petromasculinitats per Isabel Fontbona Bòlit. Centre d’Art Contemporani
070
|
El llegat de la llum per Laura Terré ACVIC de Vic
071
|
Males herbes per Jordi Garrido Fundació Palau de Caldes d’Estrac
072
|
Àlvar Suñol per Alexandre Roa Castell de Benedormiens de Platja d’Aro
073
|
Tàpies i Brossa per bonart Galeria Eude de Barcelona
073
|
Miguel Oliveras per bonart La Galeria de Sant Cugat del Vallès
BANER_BIENNAL_Bonart-400x68
No n'hem pogut validar la subscripció.
S'ha fet la subscripció.

BONART CULTURAL
c. Enric Claudi Girbal i Nadal, 9
17003 Girona
bonart@bonart.cat