PV_CxF_Som_Natura_BCN_1280x150px

Exposicions

Els gravats de Picasso, Miró i Plensa

Un apropament al seu procés creatiu, a Gothsland Galeria d’Art.

Els gravats de Picasso, Miró i Plensa
bonart barcelona - 19/05/25

Gothsland Galeria d’Art acull des de fa setmanes The Art of Masterprints, una exposició que reuneix una trentena de gravats de tres gegants de l’art modern i contemporani—Pablo Picasso, Joan Miró i Jaume Plensa—i ofereix una mirada privilegiada al seu procés creatiu dins l’obra gràfica. A través d’una trentena d’obres, aquesta exposició, que estarà oberta al públic fins al pròxim 27 de juny, explora el procés de creació del gravat en els tres artistes, revelant les seves múltiples facetes i convertint-lo en un camp d’experimentació constant per a tots tres.

 

Els gravats de Picasso, Miró i Plensa

 

Jaume Plensa hi presenta una de les sèries més exclusives de la seva trajectòria, limitada a 30 exemplars i fins ara comercialitzada íntegrament als Estats Units. Les peces Lucía, Carlota, Berta, Carla i Martina (2020) mostren caps femenins en capes superposades, icones de la seva escultura que transcendeixen la identitat individual per explorar l’intangible de l’ésser humà. El fotogravat Alchimistes III (2018) completa la selecció, amb el qual Plensa reivindica “l’empatia i l’intercanvi d’idees a través d’una comunicació més àmplia i inclusiva”.

 

Els gravats de Picasso, Miró i Plensa Gravats de Picasso. © EFE/Enric Fontcuberta

 

En l’apartat dedicat a Pablo Picasso, sis aiguaforts de 1948—Visage de femme, Femme couchée dans le lit, Muse attendant d’être dépeinte, Mélancolie d’un visage féminin, Visage d’un gentilhomme i Tête de femme—capturen la força expressiva de la postguerra. S’hi afegeix el facsímil d’un dels quaderns de dibuixos que l’artista va fer a Royan l’estiu de 1940, testimoni íntim de la seva relació amb Dora Maar.

Finalment, la secció de Joan Miró inclou gravats de la postguerra, com Le Chien bleu, creat immediatament després de la sèrie Constellations, i les matrícules de fusta tallades per al xilogravat Miró Graveur I–V. Presidint la sala, la maqueta original de l’emblemàtica escultura Dona i Ocell (1982) recorda el profund vincle de Miró amb l’espai públic barceloní.

 

Els gravats de Picasso, Miró i Plensa Dona i Ocell, Joan Miró (1982)

BONART 180x180drets_cultura_180x180_

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88