La tardor/hivern arriba amb novetats: el número 202 de la revista bonart ja és una realitat i, un cop més, es confirma com un espai imprescindible per entendre i seguir els debats i les pràctiques de l’art contemporani. Aquesta edició consolida la trajectòria de la capçalera amb una proposta que combina rigor, mirada crítica i voluntat de difusió cultural, mantenint l’equilibri entre l’atenció als creadors emergents i el reconeixement a figures consagrades que han marcat la història de l’art.
En aquest nou exemplar de bonart/malart s’ofereix una selecció curosa d’articles, entrevistes i reportatges que donen veu tant als artistes com a les institucions i als projectes que configuren l’escena actual. La revista, fidel al seu esperit fundacional, reivindica la importància de l’art com a eina de pensament i de transformació social, obrint finestres a reflexions que van més enllà de l’obra i que situen el fet artístic en diàleg constant amb l’educació, la memòria i la societat.

El número 202 presenta una portada signada per Santi Moix, amb tipografia de Haltech, que dona entrada al monogràfic dedicat a Joan Miró. Aquest recorregut permet redescobrir la força i la vigència del llegat mironià, posant-lo en relació amb noves perspectives i contextos. A més, el volum inclou continguts dedicats a RCR Arquitectes, Tàpies, Cristina Iglesias a La Pedrera, així com reflexions entorn de la intersecció entre art, educació i cultura, que situen la publicació en el cor d’un debat plural i enriquidor.
Malart obre amb L’ombra de Joan Crous, una proposta que actua com a fil conductor per endinsar-se en les exposicions més rellevants del panorama nacional. Aquesta part del volum s’enriqueix amb textos que analitzen mostres com Cuixart: l’efímer i l’absolut i amb un repàs a les accions que han celebrat l’aniversari de la revista, consolidant així la seva presència com a plataforma viva i activa dins el sector cultural.
Bonart 1 de l’edició internacional
Un dels punts més destacats d’aquesta temporada és l’aparició del primer número de l’edició internacional de Bonart, després del número inicial 0, una iniciativa que vol projectar el pensament i la mirada de la revista més enllà del context local. Aquesta aventura editorial s’ha presentat a la Biennal de Bogotà, un escenari que simbolitza l’obertura cap al diàleg amb l’Amèrica Llatina i el món.

Tres portades diferents marquen aquesta edició internacional: Beatriz González per a Colòmbia; Maria Helena Vieira da Silva, amb Composition, per a Espanya i Portugal; i César Martínez Silva amb El cuerpo idealizado per a Mèxic. L’objectiu és teixir ponts entre la creació artística d’Espanya i Amèrica, construint un relat transnacional que articula experiències i contextos diversos.
El recorregut d’aquest número internacional comença amb el text Constelaciones de paz: Miró, LATAM, Egipto y Vieira da Silva, signat per Ricard Planas Camps, que funciona com a marc editorial i conceptual per a un viatge que culmina, de nou, en el monogràfic dedicat a Joan Miró. Una manera de demostrar que la universalitat de l’art mironià es manté intacta, capaç de dialogar amb les tensions i esperances del present.