TEMPORALS2025-Banners-1280x150

Exposicions

SELTZ acull la nova mirada de Cristina de Middel sobre els imaginaris africans

L'artista d'Alacant arriba a la galeria de Barcelona dins del marc de la Gallery Weekend.

Cristina de Middel, Iniwolinmo, 2015.
SELTZ acull la nova mirada de Cristina de Middel sobre els imaginaris africans
bonart barcelona - 23/09/25

La nova galeria d’art contemporani de Barcelona, SELTZ by Ritter Ferrer, fa la seva primera aparició al Barcelona Gallery Weekend amb una programació que subratlla el seu compromís amb projectes ambiciosos i de projecció internacional. La temporada s’inicia amb dues exposicions destacades: No título, d'Iván Forcadell, i Cataratas, de Cristina De Middel, una de les veus més influents de la fotografia contemporània que es podrà veure fins al 25 d’octubre.

Cristina De Middel és una fotògrafa documental i artista espanyola nascuda a Alacant el 1975, que actualment divideix el seu temps entre Mèxic i Brasil. La seva obra es caracteritza per una mirada profunda i conceptual sobre la fotografia, on la realitat i la ficció es fonen amb delicadesa. De Middel qüestiona les fronteres entre allò que veiem i allò que creiem veure, construint narratives visuals que desafien la percepció i conviden l’espectador a explorar la complexitat del món a través d’imatges que són alhora documentals i poètiques. La seva trajectòria consolida la seva veu com una de les més rellevants i originals de la fotografia contemporània internacional.

  • Cristina de Middel, Unknown Soldier 01, 2017.

Afronautas, This is What hatred did, Funmilayo, Midnighy at the Crossroads, Mirador

A Cataratas, Cristina De Middel explora la dificultat de veure amb claredat en un món saturat d’imatges. Com una cataracta que entela la mirada, l’excés visual i els clixés culturals distorsionen la nostra percepció del món. Àfrica, un continent sovint reduït a mite i estereotip, es converteix en l’escenari on aquesta tensió es fa més palpable. L’exposició reuneix cinc projectes que, des de perspectives diverses, interroguen la manera com Àfrica ha estat representada i narrada al llarg del temps, entre la fascinació, el malentès i la construcció de llegendes visuals.

Les seves imatges qüestionen els imaginaris colonials, els relats mediàtics hegemònics i els estereotips que al llarg de la història han condicionat la representació del continent africà. Lluny d’oferir respostes definitives, aquestes fotografies funcionen com a gestos fragmentaris, preguntes visuals obertes que assenyalen els límits de la nostra percepció. La “cataracta” del títol al·ludeix tant a l’opacitat cultural com al torrent incessant d’imatges que modela la manera com veiem el món. En aquest context, assumir aquests límits esdevé el primer pas per mirar —i entendre— d’una manera diferent.

  • Cristina de Middel, The Marassa, 2018.

En conjunt, les sèries actuen com una cascada d’imatges que simultàniament revelen i amaguen, suggerint que la dificultat de comprendre Àfrica està lligada a la manera com l’hem intentat mirar. Segons De Middel, assumir aquesta limitació constitueix el primer pas cap a noves formes de percebre i entendre el món.

PV_CxF_Som_Natura_BCN_180x180px_v2BONART 180x180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88