Pink specks of dust in a garden with no sun, de Marie Zolamian i Daniel Jacoby, inaugura temporada al nou espai expositiu de Bombon Projects a Madrid. L’exposició proposa un diàleg entre les escultures de Jacoby, que examinen les tensions entre estètica, consumisme i modernitat a través de referències com els centres comercials de Lima, i les pintures i dibuixos enigmàtics de Zolamian, que donen vida a mons simbòlics i imaginaris inspirats en arxius històrics i paisatges onírics.
De l’11 de setembre fins al 31 d’octubre, les dues sèries desenvolupades en els últims anys, plantegen qüestions sobre la identitat, la pertinença i l’espiritualitat a través de llenguatges formals diferents però complementaris. Tal com suggereix el títol, l’exposició oscil·la entre la contradicció i l’especulació, creant universos on la cosa domèstica es torna inquietant i el quotidià es transforma en ficció.

Le jardin sans soleil (14) (2023) Marie Zolamian.
Madrid obre la seva temporada artística: de l’11 al 14 de setembre, l’obertura Madrid Gallery Weekend inaugura un nou cicle d’exposicions en 55 espais de la ciutat. Entre les novetats, sobresurt un projecte recentment arribat a la capital, fruit de la col·laboració entre la galeria barcelonina Bombon Projects i l’espai de Lima Crisis: Bombon-Crisis. Situat al barri de Malasaña, aquest nou espai s’integra en un escenari cultural molt dinàmic, on conviuen galeries consolidades i emergents.
Daniel Jacoby i Marie Zolamian exposen junts per primera vegada a l’espai recentment inaugurat a Madrid per Bombon Projects i CRISIS Galería. Zolamian presenta pintures del 2025 juntament amb un conjunt de dibuixos creats entre 2023 i 2025. El seu procés en cada sèrie és extremadament meticulós: primer prepara les teles de lli amb cola de pell de conill i les fixa sobre panells de fusta; després les emmarca i, un cop de tornada a l’estudi, comença a pintar. Utilitza la tècnica del mullat sobre mullat, que li permet treballar diverses teles simultàniament durant llargs períodes, mentre les figures van emergint i definint-se a través de capes successives de color, revelant imatges enigmàtiques envoltades d’una atmosfera onírica.

The Light Doesn’t Need the Lamp More than the Desert Needs a Submarine (2019) Daniel Jacoby.
Jacoby sol dissenyar i compondre les seves instal·lacions digitalment, però per a aquesta sèrie va decidir intervenir-hi amb les seves pròpies mans, tallant les peces amb una serra de cinta i cobrint-les després amb teles que evoquen fragments del cos humà. Les textures i els colors en capes de les peces de vestir dialoguen amb l’acabat immaculat del MDF, creant un dibuix tridimensional ple de contrastos que s’obre a la dimensió performativa gràcies a les llums LED integrades. Amb aquesta poètica material, Jacoby ens convida a reflexionar sobre com els models de consum occidentals han impregnat els mercats del Perú i Sud-Amèrica, generant un desig de modernitat que, malgrat els seus límits i contradiccions, es transforma en una estètica híbrida i en la construcció d’una identitat singular.
Paradoxes, simbolisme, somni i realitat, estètica i construccions que exploren formes de fer i de viure: així es presenta Pink specks of dust in a garden with no sun, de Marie Zolamian i Daniel Jacoby.

The Light Doesn’t Need the Lamp More than Easter Needs Santa Claus (2019) Daniel Jacoby.