L'Auditori de la Fundació MAPFRE a Madrid va acollir la presentació del número 0 de bonart, la publicació pilot de la nova edició en castellà de la revista. Aquest número marca un nou capítol per a bonart, que, després de vint-i-cinc anys de trajectòria, fa un pas endavant per arribar a nous públics. Aquesta nova etapa neix amb la voluntat de recollir i amplificar les múltiples expressions creatives que brollen arreu de l’Estat —de Saragossa a Sevilla, de Madrid a Barcelona, passant per Bilbao, València, Palma o Santiago de Compostel·la—, així com d’enfortir vincles amb escenes artístiques d’Andorra, Portugal i, especialment, d’Amèrica Llatina.
L’acte de presentació, ahir 10 de junt, va començar amb una visita guiada a les exposicions actuals de la Fundació MAPFRE, que inclouen José Guerrero. A propósito del paisaje, Felipe Romero. Bravo i Nicholas Nixon. Las hermanas Brown (1975-2022). Posteriorment, Ignacio González, en representació de la Fundación MAPFRE, i Ricard Planas, CEO del grup Bonart, van donar la benvinguda als assistents i van destacar la importància d’aquesta nova etapa editorial.
José Guerrero. A propósito del paisaje.
En la seva intervenció, Ignacio González va posar en valor “la manera de concebre la comunicació cultural i artística” pròpia de bonart, tot subratllant que “cada número és un exercici d’experimentació visual”. Precisament, aquesta voluntat d’experimentació va quedar palesa en la projecció que es va dur a terme durant l’acte, una peça de videoart creada per l’artista Roc Parés, que recollia les 200 portades publicades de bonart fins avui en una proposta visual que sintetitza l’evolució de la revista i el seu compromís amb la cultura visual contemporània.
Eugenio Ampudia, Ricard Planas i Ignacio González.
Seguidament, es va celebrar una taula rodona amb el títol Art i comunicació, en què van participar figures del món artístic com Luisa Espino, responsable del Centre de Residències Artístiques de Matadero, i els artistes Eugenio Ampudia, Rosalía Banet i César Martínez, que va intervenir des de Mèxic. El debat va permetre compartir diferents perspectives sobre els reptes i les possibilitats que enfronta avui el diàleg entre creació artística i mitjans de comunicació.
Amb aquest número 0, bonart inicia una nova etapa editorial amb la vista posada en esdevenir una eina de connexió entre creadors, institucions i públics diversos, afavorint una mirada plural i descentralitzada sobre l’art contemporani.
Moment de la taula rodona amb Ricard Planas, Luisa Espino, Rosalía Banet i Eugenio Ampudia.