banerBONART-1280x100px

Exposicions

“Trilogia”: tres universos en diàleg dins l’obra viva de Roser Oliveras Oliver

La mostra reuneix un diàleg entre viatge, teatralitat i introspecció a la Fundació Valvi de Girona, i s’acompanya d’un catàleg convertit en llibre d’artista únic i fet a mà.

“Trilogia”: tres universos en diàleg dins l’obra viva de Roser Oliveras Oliver
bonart girona - 12/11/25

La Fundació Valvi de Girona acull Trilogia, la nova exposició de l’artista gironina Roser Oliveras Oliver, una mostra que convida l’espectador a endinsar-se en tres mons plàstics que, tot i la seva singularitat, dialoguen entre ells com les parts d’un mateix relat vital i artístic. L’exposició, com el seu títol indica, es desplega en tres capítols que revelen diferents etapes creatives i emocions que travessen l’obra d’Oliveras.

El primer d’aquests universos s’inspira en un viatge a Istanbul, ciutat que l’artista transforma en pintura, memòria i experiència sensorial. Les seves obres evoquen la llum, les textures i els colors d’aquesta metròpoli fascinant, on l’Orient i l’Occident es troben i es confonen. A través del pigment i del gest, Oliveras recrea la seva mirada sobre la ciutat, convertint el record en un espai de descobriment constant.

El segon àmbit de la mostra s’articula al voltant de les grans peces teatrals, veritables telons escènics que respiren vida pròpia. Són composicions d’una força expressiva rotunda, on l’artista retrata personatges de la nit i de la quotidianitat amb una mirada plena de teatralitat, però també de tendresa i intimitat. En aquestes obres, l’escenari pictòric esdevé un espai de trobada entre la ficció i la realitat, entre la màscara i la veritat interior.

Finalment, Trilogia culmina amb els petits retrats misteriosos, obres que conviden a l’observació silenciosa i a la introspecció. Aquí, la mirada d’Oliveras es concentra en el rostre i el gest, en els matisos que defineixen l’ésser humà: allò que és palpable i allò que s’escapa, el misteri que habita darrere de cada expressió.

Amb aquesta exposició, Roser Oliveras Oliver proposa una reflexió sobre la memòria, la identitat i la representació. Trilogia és alhora un recorregut per la seva trajectòria i una immersió en un univers poètic on cada obra parla, observa i dialoga amb l’espectador des del silenci vibrant de la pintura.

L’obra de Roser Oliveras, marcada per una figuració expressiva i vibrant, es caracteritza per la seva capacitat de transitar amb naturalitat entre diferents llenguatges plàstics: la pintura, el gravat, la ceràmica i l’escultura. En cadascun d’aquests territoris, l’artista manté una veu pròpia, fidel a una mirada lúcida i alhora profundament sensible. La seva obra interroga la presència humana i el seu entorn amb una subtil combinació de tendresa, ironia i introspecció. La figura femenina hi apareix com a eix recurrent: símbol de força i fragilitat, de resistència i vulnerabilitat, convertint-se en una metàfora de la complexitat de l’experiència humana.

L’artista empeny la seva recerca en la tensió entre paisatge i escenari, viatge i memòria, dramatúrgia i retrat. El primer bloc —el viatge a Istanbul— obre un espai de descoberta i confrontació amb l’altre, la ciutat, la cultura, l’experiència. El segon, amb grans telons i escenes de vida nocturna, construeix un escenari on els personatges es mouen entre llums i ombres, artifici i intimitat. El tercer bloc —els petits retrats— redueix la gran escala al gest més pròxim, al rostre, a l’enigma humà.

Catàleg en forma de llibre d’artista de Roser Oliveras

En aquesta ocasió, el catàleg de l’exposició transcendeix el seu format habitual per esdevenir un autèntic llibre d’artista. El volum reprodueix, a mida real, una sèrie de dibuixos inèdits que acompanyaven el viatge a Istanbul i que ara veuen la llum per primera vegada. Roser Oliveras hi ha intervingut manualment en cada exemplar, treballant sobre el paper amb gest i matèria, i transformant cadascun d’ells en una peça única i irrepetible. D’aquesta manera, el llibre es converteix en un espai d’experimentació plàstica, un territori intermedi entre la pintura i el paper, entre la memòria del viatge i la presència física de la matèria pictòrica.

thumbnail_arranzbravo. general 04-2014336x280

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88