thumbnail_Arce180x180px

Notícies

El pintor Guillermo Mora ha estat guardonat amb l’XI Premi Salou de Recerca Pictòrica

L’obra ha estat reconeguda pel jurat "per la seva capacitat de reflexió i per l’ús innovador dels llenguatges pictòrics contemporanis".

El pintor Guillermo Mora ha estat guardonat amb l’XI Premi Salou de Recerca Pictòrica
bonart salou - 11/11/25

L’artista madrileny, reconegut per la seva recerca constant sobre els límits de la pintura i l’espai pictòric, ha aconseguit seduir el jurat amb una proposta que combina experimentació matèrica i reflexió conceptual. El certamen, convocat per l’Ajuntament de Salou, busca fomentar la investigació en el camp de les arts visuals i consolidar-se com un referent en la promoció de la creació contemporània.

Amb Sí, però no, Guillermo Mora reafirma el seu interès per qüestionar les convencions del llenguatge pictòric i obrir nous camins en el diàleg entre pintura, objecte i espai. L’obra ha obtingut el primer premi d’aquesta onzena edició del certamen, reconeguda pel jurat “per la seva capacitat de reflexió i per l’ús innovador dels llenguatges pictòrics contemporanis”.

El primer accèssit ha estat per a Gordas Jersey Loch, de Svantje Busshof; mentre que el segon accèssit ha recaigut en Bosc Negre Fum, de Àlvar Calvet. Les mencions d’honor han estat per a Habitant del silenci, d’Anna Elisabeth Salova, i Voûte 1. Cerca 1, d’Alain Chardon.

Entre els membres del jurat, Ninfa Bisbe, responsable de les col·leccions d’art de la Fundació “la Caixa”, va destacar “l’honor i la responsabilitat de formar part d’aquest premi, que demostra, un cop més, la vitalitat i la força de la pintura”. Bisbe va subratllar que “malgrat que sovint se n’ha volgut proclamar-ne la mort, la pintura no ha desaparegut ni amb la tecnologia ni amb la intel·ligència artificial; al contrari, continua viva, vibrant i en constant transformació, com ho evidencien les obres d’aquesta edició”.

La crítica d’art també va remarcar la qualitat del debat entre els membres del jurat i la dificultat de la decisió final, atès “l’altíssim nivell de les propostes presentades”, i va celebrar “la riquesa de mirades i de llenguatges que conviuen en aquesta edició del premi”.

Salou com a epicentre de l’art

La comissària del certamen, Raquel Medina, va recordar amb emoció els orígens del premi, impulsat fa un quart de segle per l’aleshores regidor de Cultura Pere Granados, "quan encara no teníem cabells blancs", i gràcies a l’entusiasme de l’empresari salouenc José Luis Rubio i de l’ex-tècnic de Cultura Josep Maria Guinovart.

Medina va explicar que "la pandèmia va interrompre una trajectòria d’èxit, però gràcies a la Capitalitat Cultural de Salou ha arribat el moment de reprendre-la amb més força que mai".

Segons va indicar, enguany s’ha registrat "una participació molt elevada i d’un nivell excepcional, amb artistes de diverses nacionalitats, fet que ha sorprès molt positivament els membres del jurat".

La comissària va definir Salou com un aparador viu de l’art contemporani, de la pluralitat de tendències i de la innovació en un mitjà tan antic com la pintura.

La-Galeria-201602-recursbanner bonart  ESP

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88