Emili Biarnés i Benedetta Tagliabue són els dos noms propis del Museu del Càntir d’Argentona aquest estiu. A l’espia museístic del municipi del Maresme, Emili Biarnés exposa fins al 14 de setembre Llindar, amb Tagliabue creant el càntir d’autor d’aquest 2025 com a oda a la feminitat, fusionant art, memòria I simbolisme.
Biarnés és un creador d’objectes, d’un escultor d’inici a fi, en majúscules, combinant base geomètrica harmoniosa amb elements d’arqueologia i alquímia. En l’àmbit artístic, no hi ha res més preuat que un creador sincer, capaç de transmetre amb els materials les seves idees sobre l’existència humana, el pas del temps i la seva naturalesa limitada. Es tracta d’un artista que explora les fronteres temporals, el desplaçament entre allò que ja ha estat i allò que ha de venir; en definitiva, ens convida constantment a reflexionar sobre el llindar, concepte que dona nom a aquesta exposició.

La seva obra destaca per l’ús del gres vermell profund i esmalt metàl·lic sempre amb la utilització de reflexos brillants i textures densament treballades. A l’exposició Llindar del Museu del Càntir d’Argentona, es crea una immersió en el llenguatge de la terra I del foc. “L’Emili genera uns objectes d’una civilització encara per descobrir, que a nosaltres ens estimula la imaginació, ens fa pensar, per tant, ens pertoca a cada espectador interpretar, deixar que l’obra ens parli de la possible memòria dels objectes”, explica Maguí Noguer Torres, directora de la Fundació Valvi.
Beneddetta Tagliabue i el càntir d’autor 2025
“Aquest càntir és un homenatge a les dones que, durant mil·lennis, van transportar l'aigua per a les seves famílies, des de fonts, rius o pous, en un gest quotidià i col·lectiu. Al lateral del càntir es recorda aquest fet mitjançant la silueta d'una dona amb un cànter al cap. Aquesta peça és una memòria viva i un tribut de força femenina. Però també és un homenatge a Sant Domènec, patró d'Argentona, que va preservar miraculosament l'aigua pura i cristal·lina per a la vida de tots els veïns de la vila”, detalla l’arquitecta.

Inclou inscripcions evocadores com “Amb l’anís l’aigua s’enriqueix”, un reconeixement a Enric Miralles, i una menció a Sant Domènec, patró d’Argentona i nom del fill de Tagliabue. La selecció del color rosa vol remarcar el caràcter femení i emocional de la peça, tot evocant la seva força i sensibilitat. És una edició limitada de 5.000 còpies numerades, amb unes mides de 28 × 18 cm.