PV_CxF_Som_Natura_BCN_1280x150px

Notícies

Barcelona impulsa el Pla Estratègic de Moda

L’Ajuntament promou una iniciativa per donar impuls al talent emergent, promoure la sostenibilitat i fer de la moda un actor clau dins l’ecosistema creatiu de la ciutat.

Anel Yaos a la 080, 2025. © 080BarcelonaFashion
Barcelona impulsa el Pla Estratègic de Moda
bonart barcelona - 29/05/25

Barcelona ha decidit posar fil a l’agulla per reforçar un dels seus sectors amb més potencial: la moda. L’Ajuntament ha llençat un Pla Estratègic de Moda pensat per donar empenta a dissenyadors, marques emergents i iniciatives sostenibles, i fer que la moda esdevingui un actor amb veu pròpia dins l’escena cultural de la ciutat.

Aquest full de ruta, elaborat amb la col·laboració directa del sector, aposta per una mirada àmplia i transversal. Hi ha espai per a la formació, l’impuls a les empreses joves, la digitalització de processos i la sostenibilitat com a criteri de base. Tot això es vol desplegar entre el 2025 i el 2030 amb un pressupost d'1,3 milions d’euros anuals.

 

Barcelona impulsa el Pla Estratègic de Moda © Barcelona Fashion Forward

 

Una de les idees del pla és repensar com la moda pot interactuar amb altres àmbits creatius com la gastronomia, els festivals o l’art. També es vol donar més visibilitat a la producció local, fent valdre el talent emergent, i recuperar iniciatives com la Shopping Night per acostar el sector al carrer i al dia a dia de la gent. A més, es preveu la creació de nous espais d’incubació per facilitar la transició de l’escola al món laboral, convertint-la en un procés acompanyat, amb suport, mentoria i projectes actius a través de programes com el Barcelona Fashion Forward, Creamedia, Sustainable Challenge o Impulsem el que fas. En aquesta línia, també es vol crear la Fashion Factory, dotant d’un nou espai al projecte d’emprenedoria Barcelona Fashion Forward d’acceleració d’empreses, per impulsar marques, dissenyadors i empreses del sector, i ampliant els serveis oferts i treballant per aconseguir la seva visibilització.

Pel que fa a la projecció internacional, es plantegen accions per donar presència a les marques catalanes en fires i mercats globals, així com aliances amb altres ciutats. També hi ha la voluntat de revisar i renovar la Setmana de la Moda 080 Barcelona Fashion, i per tal de fer-ho possible, es proposa un model de governança compartida amb la Generalitat i el sector, amb l’objectiu d’actualitzar el format de la passarel·la i donar més protagonisme al talent emergent, a les escoles de disseny i a la innovació.

 

Barcelona impulsa el Pla Estratègic de Moda Alvaro Merino a la 080, 2025. © 080BarcelonaFashion

 

La sostenibilitat també ocupa un lloc destacat. Es vol fomentar el reciclatge, l’economia circular i nous models de producció i consum més responsables. En paral·lel, el Disseny Hub Barcelona jugarà un paper central com a punt de trobada i motor del projecte, reforçant el seu paper com a espai de referència dins les indústries creatives.

Aquest pla no només busca donar suport al sector des d’una perspectiva cultural i econòmica, sinó que també dibuixa una panoràmica que permet entendre millor el pes de la moda a casa nostra. Segons dades del 2024, més de 100.000 persones treballen en aquest àmbit a Catalunya, amb una facturació que supera els 14.000 milions d’euros. Això situa el territori com una peça clau dins l’engranatge tèxtil i de la moda a escala estatal.

MatterMatters_Bonart180x180AL-FIL-01-feed

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88