TG_BONART_1280x150

Exposicions

Álvaro Perdices porta els seus mons insòlits a La Virreina

Es tracta d’una exposició antològica dedicada a l’artista madrileny, que recorre les etapes més significatives de la seva trajectòria i es podrà visitar fins al 28 de setembre.

Álvaro Perdices porta els seus mons insòlits a La Virreina
bonart barcelona - 14/08/25

L’exposició Cultivar l’estrany, de l’artista Álvaro Perdices, presenta una revisió antològica de la seva trajectòria creativa, oferint al públic una visió completa del seu treball des de la primera meitat dels anys noranta fins a l’actualitat, el 2022. La mostra inclou tant obres emblemàtiques que han marcat el recorregut de l’artista com peces concebudes especialment per a La Virreina Centre de la Imatge, així com instal·lacions prèviament exhibides que han estat actualitzades i reinterpretades per a aquesta ocasió. Amb aquesta exposició, Perdices convida els espectadors a explorar les seves recerques formals i conceptuals, evidenciant la capacitat de la seva obra per transformar el familiar en l’estrany i provocar noves lectures de la realitat.

Comissariada per Valetín Roma, aquesta mostra temporal es podrà visitar fins al 28 de setembre amb obra d’Álvaro Perdices (Madrid, 1971) on crea a partir d’una important reflexió sobre la història d’Espanya recent amb temes com la memòria, ruïna estètica o la transformació del patrimoni cultural. La seva pràctica, que transita entre la fotografia, la instal·lació, el vídeo i l’arquitectura, es caracteritza per la seva habilitat de transformar qüestions polítiques i socials en imatges carregades de força crítica i sensibilitat poètica, convidant l’espectador a mirar més enllà del que sembla evident.

A l’exposició Cultivar l’estrany a La Virreina Centre de la Imatge de Barcelona el 2025, Perdices presenta una selecció de projectes que abasten des de la dècada dels anys noranta fins a l’actualitat, incloent-hi obres creades específicament per a aquest espai.

Cultivar l’estrany al·ludeix a múltiples significats. Cultiu remet tant a allò que cal alimentar perquè creixi —sigui un camp, una ideologia o un mateix— com als paisatges i la botànica perifèrica presents a l’obra de Perdices, i també és un gest d’homenatge al llibre Cultivos (2008) de Julián Rodríguez, figura clau en la seva trajectòria. Per la seva banda, l’"estrany" evoca elements queer i l’uncanny, inspirant-se en referents com Mike Kelley, i assenyala la recerca de zones indesxifrables que desestabilitzen la norma i transformen l’habitual en quelcom inesperat i provocador.

Álvaro Perdices ha estat pioner a explorar la tensió entre l’acció humana i la resposta de la natura, que sovint actua com a advertència dels perills del progrés a través de l’anarquia ecològica. Fa més de trenta anys, també es va interessar per l’educació lliure, experimentant amb col·laboracions amb infants en plena etapa formativa i amb les eines que ells mateixos podien crear com a alternativa als models pedagògics coercitius.

Fins a finals de setembre, La Virreina posa el focus en artistes com Sergi Aguilar, Álvaro Perdices, Cathy Berberian i Eugenia Barba & Odin Teatret. Ja a l’antepenúltim mes de 2025, el centre acollirà una nova onada d’exposicions: El retorn de la mirada. La tasca política de narrar de Paloma Polo, amb comissariat de Mabel Tapia; mostres dedicades a Michelangelo Antonioni i Luigi Ghirri, comissariades per Frederic Montornès; Trinh T. Minh-Ha, amb tàndem de comissaris Manuel Borja-Villel i Valentín Roma; i finalment Expaña 365 d’Isaías Griñolo, sota comissariat de Valentín Roma.

IMG_9377TG_BONART_180x180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88