Fins al 19 de juliol la galeria Mayoral de Barcelona exhibeix el darrer treball de pintura de Marria Pratts (Barcelona, 1988). El títol de la mostra, Florescència, fa referència al procés de maduració d’arbres i plantes, que es manifesta amb l’aparició de flors. Aquest període de floració assenyala el trànsit d’un estadi vegetatiu a un estadi reproductiu, i per tant la mostra vol ser el reflex d’aquest procés vital: un moment de lactància i d’obertura al món que reflecteix aquesta latència en la pintura de Pratts.
Cal recordar que el passat estiu va néixer el seu fill, i Marria va decidir instal·lar-se durant dos mesos en una casa pairal a Son Negre (Mallorca). Les vivències que va tenir durant aquest temps i els seus moments d’observació de les formes de vida presents al voltant de la casa es van traduir en un seguit d’esbossos i apunts realitzats en diversos quaderns. Aquests dibuixos han estat la base per a les pintures que configuren aquesta exposició. Dins el context de la mostra, la noció de florescència fa referència a la consistència de la memòria i als mecanismes que fan aflorar el record. Fa uns mesos Pratts va recuperar i digitalitzar diverses pel·lícules familiars que va visionar per primera vegada mentre treballava en les obres de l’exposició. Entre aquestes pel·lícules hi ha vídeos familiars i experiments fílmics realitzats per la seva mare, com el que s’inclou en la mostra.
En els quadres d’aquesta sèrie hi predominen el blau cobalt, el gris, el groc o els vermells ataronjats, com és l’exemple de l’obra Veig el sol despertar i el món caminar (2025). Una altra obra destacada és Vaca i Garsa. Epifania a Son Negre (2025) o El Teu Somriure (2025), en la qual destaca la presència d’animals. Segons Pratts: “Néixer i morir són esdeveniments universals, però que es viuen de forma privada. Aquestes pintures són les meves eines per pensar-me i confrontar aquests esdeveniments. L’amor, la malenconia o l’enyor són idees que conflueixen a Florescència. Entenc aquests tres estats com a motors de transformació”.
Per la seva part, el crític d’art Marc Navarro escriu: “Les obres reunides en aquesta exposició semblen decidides a restablir l’equilibri entre presències i absències, entre la lluminositat del dia i l’ensopiment nocturn. Si la vitalitat i l’exuberància són els trets que caracteritzen el treball de Pratts, llavors aquesta mostra és una invitació a celebrar la vida, amb tot: amb la seva força revulsiva i la seva condició fugissera”.
Marria Pratts es va educar a l’Escola Massana de Barcelona i des del 2015 ha realitzat exposicions individuals a Barcelona, Madrid, Budapest, Sant Cugat del Vallès, Los Angeles, Nova York, Tòquio i Londres. També ha participat en exposicions col·lectives a la fira Can Art Eivissa, a Miami, Los Angeles, Vitòria, Copenhaguen, Estocolm, París i moltes altres ciutats.