El barri del Rec d’Igualada es prepara per rebre una nova edició del Rec.0, que tornarà a omplir de vida els antics espais industrials del barri. Durant uns dies, aquest entorn es converteix en un gran aparador de moda, gastronomia i cultura. Amb més de cent marques de roba, propostes gastronòmiques per a tots els gustos i activitats culturals gratuïtes, el Rec.0 ja fa temps que és molt més que un lloc on comprar.
Del 7 al 10 de maig, l’activitat al barri es multiplicarà. Aquesta edició de primavera arriba amb el lema Moda i Festa al barri del Rec, posant èmfasi en el caràcter lúdic i creatiu del festival. A banda de la moda, l’art hi tindrà un paper destacat, amb intervencions de gran format que ompliran els carrers de color i reivindicaran el valor arquitectònic i històric de les velles adoberies. Són accions pensades no només per ser vistes, sinó també per ser viscudes, amb algunes instal·lacions que convidaran a la participació del públic.
Des que es va posar en marxa el 2009, el Rec.0 s’ha anat guanyant un lloc destacat en l’agenda cultural del país. Dues vegades a l’any, primavera i tardor, Igualada es converteix en punt de trobada per a marques, dissenyadors i visitants, amb un format de pop up stores que transforma espais en desús en botigues plenes d’activitat. Aquest esforç per recuperar espais i donar-los una nova vida ha estat clau per posar el barri al mapa i mostrar-ne el potencial. Enguany, el recorregut s’amplia amb nous espais, com una antiga adoberia i un magatzem de pells a la travessera de Sant Antoni, que s’afegeixen a un circuit que ja supera el quilòmetre i mig.
Pel que fa a les marques, el Rec.0 manté el compromís amb el teixit local. Al voltant del 80% dels participants són firmes catalanes, com Sita Murt, Thinking Mu, BUFF®, Mus&Bombon o Antonio Miró, entre moltes d’altres. A més de firmes consolidades, també hi ha espai per a propostes independents i dissenyadors que aposten per formats alternatius. Tot plegat fa que el Rec.0 s’hagi convertit en una de les cites més importants per a la venda d’estocs de moda a escala estatal.
Un dels espais destacats és el Rec Imperdible, ubicat a la primera planta del Museu de la Pell. Aquí s’hi poden trobar una vintena de marques centrades en la sostenibilitat i el consum responsable, com Top Manta, Nuoo, Solka o Batech. També s’hi organitza un mercat d’intercanvi i una botiga de segona mà, sota el nom de Rec2amà, que repeteix després de la bona acollida que va tenir en l’edició anterior. En aquesta botiga efímera, es podran trobar peces de roba cedides per particulars que ja no en fan ús. Hi haurà roba per a tothom a preus molt accessibles, i alguns articles portaran una etiqueta amb una breu història explicada pels mateixos propietaris.
En paral·lel, el vestíbul del Museu de la Pell acollirà també una mostra dels treballs presentats al concurs de disseny impulsat per l’Agència de Residus de Catalunya. Els dissenys, fets per alumnes de diverses escoles catalanes com BAU, ESDI o La Gaspar, giren al voltant de la sostenibilitat i el reciclatge. Un jurat format per representants del sector —inclòs el dissenyador Josep Abril— escollirà la proposta guanyadora, que obtindrà un premi econòmic i l’oportunitat de fer una estada formativa al costat del mateix Abril.
Amb cada nova edició, el Rec.0 reafirma la seva capacitat de reunir moda i patrimoni a Igualada, tot explorant nous camins on la creativitat, el consum responsable i la cultura es troben en un entorn que ja s’ha convertit en referència per a molts.