1280x150CAT

Exposicions

“World Press Photo 2022” al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)

“World Press Photo 2022” al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB)
bonart barcelona - 04/11/22

Per divuitè any consecutiu, la Fundació Photographic Social Vision organitza l'exposició World Press Photo 2022 al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB). La mostra, que es podrà visitar del 4 de novembre a l'11 de desembre –ampliant el període d'obertura una setmana–, mostra els projectes guanyadors el 2022 del World Press Photo, el concurs de fotoperiodisme més prestigiós del món.

L'exposició World Press Photo 2022 a Barcelona, a través de l'àrea educativa de la Fundació Photographic, amplia el programa de visites guiades presencials al públic general –enguany també en caps de setmana–, a empreses –a porta tancada– i a centres educatius –que han mostrat un gran interès i ja han reservat la gran majoria de places disponibles–. 

Com a activitat paral·lela de l'exposició, se celebrarà el debat “El fotoperiodisme a la guerra d'Ucraïna”, amb els fotoperiodistes Santi Palacios, Oksana Parafeniuk i Ricardo García Vilanova. Està organitzat per Metges Sense Fronteres amb la col·laboració de la Fundació Photographic i el CCCB. L'activitat, gratuïta amb reserva prèvia, se celebrarà el dimecres 30 de novembre a les 19.00 h al CCCB.

Les comunitats indígenes, les cultures tradicionals i les qüestions identitàries són les temàtiques principals en una edició que ha ampliat l'abast de la seva mirada global, al costat d'altres grans temes reincidents com la crisi mediambiental, els conflictes bèl·lics i les protestes ciutadanes, que també mostren les fotografies de World Press Photo 2022

La Fotografia de l'Any, d’Amber Bracken, homenatja els nens i nenes indígenes que van morir a l'Escola residencial de Kamloops, a la Columbia Britànica; el Reportatge Gràfic de l'Any, de Matthew Abbott, retrata les cremes controlades de mala herba per a prevenir els incendis forestals dels indígenes australians; el Projecte a Llarg Termini, de Lalo de Almeida, és testimoni de la devastació de l'Amazònia brasilera que s'ha accelerat coincidint amb les polítiques mediambientals regressives del fins ara president Jair Bolsonaro, i el Format Obert, d’Isadora Romero, qüestiona la pèrdua del coneixement ancestral.

El concurs de fotoperiodisme més prestigiós del món canvia la seva estratègia i aposta per un nou model territorial, dividint el món en 6 regions, per a assegurar una major representació i diversitat d'autors i històries, i elimina les categories temàtiques, centrant-se en el format: Fotografies Individuals, Reportatges Fotogràfics, Projectes a Llarg Termini i Format Obert.

A la imatge: Kamloops Residential School. © Amber Bracken, for The New York Times

180x180CATbonart-1_1

Et poden
Interessar
...