banner_aire_bonart_horitzontal

Mercat de l'art

Les fires confirmen el bon moment de l'art

Les fires confirmen el bon moment de l\'art
Acabades les fires Arco, ArtMadrid i Maastricht, i en relació amb els resultats econòmics que s’han aconseguit, s’aprecia que el mercat de l’art està afrontant la crisi amb valentia. Segons l’últim informe de la doctora Clare McAndrew, el mercat de l’art ha assolit el 2014 el nivell més alt mai registrat, amb una xifra de 51.000 milions d’euros i amb un increment interanual del 7%, que el situa per sobre del nivell anterior a la recessió (48.000 milions d’euros, el 2007). La fira Arco ha tingut un augment de vendes. Tot i que la fira no facilita xifres oficials, algunes s’escapen del secretisme. Les perspectives econòmiques semblen haver-se complert gràcies a una compra massiva per part de les institucions, els museus i les fundacions. Com a exemple, el Patronat del Museu Reina Sofia ha aprovat l’adquisició de 26 obres, corresponents a un total de 12 artistes, per un valor global de 348.884 euros. La suposada recuperació de l’economia en els àmbits nacional i internacional ha afavorit que moltes empreses s’hagin compromès enguany a adquirir obres. En aquest sentit, i d’acord amb l’informe sobre el mercat espanyol de l’art del 2014, realitzat per Clare McAndrew per a la Fundació Art i Mecenatge, l’impacte d’Arco Madrid en el mercat artístic espanyol va representar el 2014, el 60% del total de les vendes generades en fires d’art a l’Estat. En aquest sector, al nostre país tenen lloc unes vendes d’uns 43,5 milions d’euros, dels quals el 60% procedeixen d’Arco. En el pròxim número analitzarem amb precisió aquest informe de la mateixa manera que el d’Artprice, que acaba de presentar-se. Per la seva banda, ArtMadrid 2015, a diferència de l’organització d’Arco, ha facilitat dades econòmiques de vendes. Unes vendes de 5 milions d’euros que corresponen a peces d’artistes com ara Palazuelo, Diego Canogar, Xavier Mascaró, Chillida, Niki de Saint Phalle, Fernando Botero, Le Parc, etc. Hi han participat importants col·leccionistes, com ara la Fundació Maria Cristina Masaveu i la Fundació Carmen & Lluís Bassat, que van adquirir diverses obres. Un exemple d’aquesta recuperacció és la creació de nous espais a l’Estat espanyol, com són la delegació del Museu Pompidou i la seu del Museu Hermitage rus a Màlaga aquest 2015. I per l’any que ve, l’obertura de l’Hermitage a Barcelona. En l’àmbit internacional no podem deixar de banda la fira més important del món de l’art i de les antiguitats, Tefaf 2015, celebrada al Palau d’Exposicions i Congressos MECC de Maastricht del 13 al 22 de març, que ha confirmat la bona situació que viu el mercat global de l’art. A la preinauguració van assistir més de 10.000 col·leccionistes àvids de compra. Entre les vendes de la secció Tefaf Modern destaquem un oli del 1954 de Nicolas de Staël a l’estand d’Applicat-Prazan; Turi Simeti (1929) amb l’obra Quattro ovali in giallo, del 2003, a La Major Gallery, que va dedicar el  seu estand a l’art italià contemporani, i Yves Klein, amb l’escultura Eponge Bleue, del 1961, a la Gallery Delaive. La nova iniciativa d’aquesta edició del 2015, Night Fishing, va despertar l’interès dels col·leccionistes i, entre les primeres vendes, subratllem Tors rosa (No X. ‘93), de Georg Baselitz, per 1,4 milions d’euros. Queda ara veure com respon la millor fira del món d’art contemporani Art Basel, que se celebrarà del 18 al 21 de juny. L’elit mundial de les galeries afronta amb optimisme un repte històric: batre una altra vegada la xifra de vendes. Una xifra que desafortunadament mai coneixerem amb exactitud. A la imatge, Tors rosa de Georg Baselitz. Venut per 1,4 milions a Tefaf Maastricht.
La-Galeria-201602-recursNial nou-180x178

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88