BONART-817x68px-Màscara
La bellesa de les línies a Foto Colectània

Exposicions

La bellesa de les línies a Foto Colectània

Baner_Fontcuberta_Bonart_360x356pxPeral_Banner-Bonart_180x180
L'exposició presenta una selecció d'obres mestres de la història de la fotografia, que són part de la col·lecció de Sondra Gilman i Celso González-Falla. Amb seu a Nova York, la col·lecció inclou més de 1.500 fotografies originals d'alguns dels millors fotògrafs dels segles XX i XXI. A través de confrontacions visuals, es convida el visitant a experimentar el poder de la línia fotogràfica mitjançant aquests incomparables treballs. Les obres de Robert Adams, Walker Evans, Rineke Dijkstra, Man Ray, Berenice Abbott i Lee Friedlander, entre altres, més enllà de la seva temporalitat històrica i consideracions geogràfiques, ressonen per les seves correspondències formals.

Al llarg de la història, els fotògrafs sempre han oscil·lat entre dos extrems: la il·lusió mimètica de la realitat i el realç de les qualitats estètiques de la imatge. Ja siguin "línies instantànies” (segons l'expressió d’Henri Cartier-Bresson), línies racionals inspirades en el corrent del New Topographics , o la diversitat de línies corbes del cos humà, en fotografia, la línia estructura i, a vegades, reinventa allò real, fins al punt d'arribar a l'abstracció.

Davant d’una fotografia, fins i tot els espectadors més entesos, sovint observen el món tal com se'ls presenta: escodrinyen el rostre o el paisatge, es meravellen amb els detalls, les vestimentes de moda o les expressions en les cares dels nens. Poden oblidar que en realitat estan mirant un tros de paper, tan pla com una pàgina de llibre o un dibuix. Fascinats per la il·lusió mimètica, tal vegada ni tan sols vegin les línies -rectes, corbes, obliqües- que en realitat formen la base de la composició fotogràfica.

A la imatge, "The Pale Yellow Cadillac- Sadie- Portland- Maine", 2010 © Cig Harvey.

Et poden
Interessar
...