FCC-Segell-banner4
Lectura i xarxes socials, a debat a la 37ª Setmana del Llibre en Català

Notícies

Lectura i xarxes socials, a debat a la 37ª Setmana del Llibre en Català

bonart barcelona - 13/08/19
Baner_Viladot_Bonart_360x356thumbnail_Centre Pere Planas nou 2021
L'espai Coca-Cola debat sobre la influència de les xarxes socials en els hàbits de lectura dels més joves a través de la figura dels "booktubers" durant la 37ª Setmana del Llibre en Català.

Coca-Cola participa, un any més, a la cita més important de la literatura catalana, la Setmana del Llibre en Català, que celebra enguany la seva 37a edició. La Setmana del Llibre s’ha configurat com un esdeveniment cultural influent al nostre país que presenta una àmplia i variada proposta d’activitats per a tots els públics, per a contribuir, estimular i promoure la lectura en català.

En aquesta ocasió, Coca-Cola debatrà sobre la importància de llegir, els hàbits de lectura entre els més joves i el paper que poden jugar les xarxes socials per fomentar el consum de llibres a través de la figura del Booktuber, un nou fenomen que acumula milers de seguidors i ha marcat un abans i un desprès a la historia dels joves i en la manera en la que ells aprofiten els mitjans digitals per pujar contingut d’interès.

Normalment associem les xarxes socials a publicar fotos, buscar likes o perdre el temps, i poden semblar l’enemic de la cultura i els llibres. Durant l’esdeveniment, es comprovarà el paper de les xarxes socials per fer d’aliats per fomentar els hàbits de lectura entre els joves. Fa un temps que ha sorgit un fenomen conegut com a Booktuber, que es dedica a recomanar llibres a través de youtube.

L’acte comptarà amb la presència de l’escriptora i crítica literària espanyola en llengua castellana i catalana Care Santos, que entrevistarà a la Booktuber Mixa, autora de Paraula de Mixa. També estaran presents altres Booktubers, que explicaran com sorgeix aquest fenomen i quins efectes tenen en els hàbits de lectura dels més joves, a banda de la importància de llegir, i de la seva complementarietat amb el món d’internet i les noves tecnologies.

Amb el patrocini d’aquest tipus d’activitats Coca-Cola enforteix la seva implicació en la promoció de la cultura i la llengua catalanes entre els alumnes de les diferents etapes educatives d’arreu de Catalunya. El recolzament de Coca-Cola a l’esdeveniment des de fa anys pretén aconseguir uns objectius comuns: foment de la llengua i la cultura catalana. La filosofia de la companyia és aportar valor a la societat catalana a través del desenvolupament d’iniciatives en aquelles àrees que poden afectar els ciutadans, i la cultura, i concretament el foment de la lectura, n’és una d’elles.

Així mateix, aquest any, l’acte ha anat en consonància amb l’aposta de Coca-Cola per
promoure la lectura entre els més joves. Un compromís que es concreta amb la posada en marxa d’altres accions de la companyia, com el premi Relat Breu, on s’aposta des de l’any 1977 i on hi han participat més de dos milions de joves entre 13 i 14 anys.

Del 6 al 15 de setembre, la Setmana del Llibre en Català celebra la seva 37a edició i tornarà a mostrar la riquesa i diversitat de l’edició en català i la seva potència industrial. La Setmana, un dels esdeveniments culturals més importants del país, s’ha convertit en l’oferta més gran de la història dels llibres en català, afavorint sempre el contacte directe, la relació entre llibreters, editors i lectors, que podran trobar novetats, però també llibres de fons i les col·leccions de cada segell. Com sempre, amb una àmplia proposta d’activitats de tot tipus (presentacions, recitals, itineraris literaris, xerrades, conta contes...) per a infants i adults, que també contribueixen a estimular i a promoure la lectura en català.

A la imatge, 37ª Setmana del Llibre en Català.

Et poden
Interessar
...

970x250_appec2021