banner-elscatala-817x88px
Rodríguez Silva, nova mostra individual a la Galeria Fernando Pradilla

Exposicions

Rodríguez Silva, nova mostra individual a la Galeria Fernando Pradilla

bonart madrid - 17/12/19
Eude, generic180x180
Rodríguez Silva presenta Horitzontal en blanc a la Galeria Fernando Pradilla, carrer Claudio Coello 20 de Madrid, a partir del 17 de desembre de 2019.

En paraules de Antonio Jiménez, "Sota el títol Horitzontal en Blanc, Rodríguez Silva presenta la tercera exposició individual a la Galeria Fernando Pradilla. En aquest projecte, l'artista mostra l'evolució del seu discurs plàstic que continua investigant en les relacions existents entre la matèria orgànica pintura- i la inert -suport-. En aquesta mostra les obres han creuat el llindar de la pintura per fer un pas més enllà i trencar fronteres entre disciplines pictòriques i escultòriques.
Al contextualitzar les peces, es fa necessari remetre al rebuig que Donald Judd sentia cap als termes establerts per descriure el seu treball, particularment en les seves obres tridimensionals, a les quals va denominar objectes o peces. En lloc de referir-se al seu treball com escultures, Judd va nomenar Floor pieces a les seves obres exemptes col·locades directament sobre el sòl, i Wall pieces a les obres penjades a la paret. Atenent a aquesta consideració no relacional pròpia del Minimalisme, en aquest projecte de Rodríguez Silva trobem diverses peces disposades sobre el sòl i les parets de les sales de l'espai.

Les obres que componen la sèrie Frontal en Fugida semblen voler fugir, desplaçar-se, escapar de la seva ubicació. La pintura recorre l'estructura d'un suport que busca expandir-se en l'espai, trencant el plànol que tradicionalment la paret imposa sobre aquesta disciplina. I precisament des de la seva condició de pintor, les seves investigacions al voltant de la color l'han conduït a la creació de noves formes en el suport; és a dir, de l'estudi de la interacció de la color en diferents plans neixen aquestes obres. Aquestes formes de metall deixen al descobert algunes de les seves cares mentre que altres queden cobertes per capes de pintura de diferent densitat, on l'autor aplica la tècnica de l'arrossegament, dotant-les de caràcter.

En altres peces, trobem capes de pigment més lleugeres, en què Rodríguez Silva aplica el fluid en una sola direcció o amb gestos multidireccionals, segons l'obra. Blancs de diferents matisos, vermells i grisos es reparteixen entre aquestes monocromes peces de sòl i de paret. La sèrie d'obres en paper titulada Frontal Constant part de l'color blau turquesa de gran intensitat que es degrada cap a colors que oscil·len entre verd aigua, gris i fins i tot el rosa pàl·lid. La disposició de les superfícies quadrangulars es mostra sempre en dos plans paral·lels separats per uns mil·límetres, el que potencia la vibració del color aplicat sobre el fons. Són camps de matèria arrossegada que provoquen certs accidents en la superfície i generen una topografia que ens fa percebre la pintura com un altre material, més mal·leable.

En el paper, aquestes capes són de major gruix que les aplicades sobre les superfícies d'alumini. Per tant, la fragilitat de el paper acaba suportant una càrrega pesada, mentre que la duresa i rigidesa de l'alumini sosté en la seva superfície una capa lleugera, més transparent o vetllada, ja que la intenció principal de l'artista és presentar el suport costat de la pintura, i proclamar tots dos en autèntics protagonistes.

A la imatge, obra de Rodríguez Silva.

Et poden
Interessar
...

Torrent_Pagès_Banner