17 desembre 2019
Notícies Lleida

Mireia Sallarès a La Panera: art, pedagogia i inclusió social

bonart

La Saleta de la Panera (àrea d’inclusió social), el Centre d’Art La Panera i l’Escola d’Art Municipal Leandre Cristòfol tornen a sumar sinergies en un nou projecte col·laboratiu, que aquest cop te al capdavant l’artista Mireia Sallarès. La iniciativa combina art, pedagogia i inclusió social. Després d’una sessió inicial al voltant de la seva obra Kao malo vode na dlanu (com una mica d’aigua al palmell de la mà, 2014-2018), que s’exposa al centre d’art, els participants del taller treballen la idea de com concebre un diccionari que possibiliti el diàleg i la comprensió entre tots els integrants del grup. Un treball similar al que ja va dur a terme Sallarès, el 2016, quan va conviure i treballar en un camp de refugiats que fugen dels seus països amb conflictes bèl·lics, que es troben en un país que encara té conseqüències de la guerra dels Balcans, que va passar fa més de 20 anys. En aquesta ocasió parteix del context de Lleida i entre tots els i les participants han produït el Diccionari Nu, juntament amb un collage fotogràfic que ha aplegat diferents parts del cos de cadascun d’ells.

Mireia Sallarès: Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, amb estudis de cinema a la New School University i a la Film & Video Arts de Nova York. Treballa com a realitzadora independent de documentals i viu en trànsit entre Barcelona, Mèxic DF i altres ciutats, on du a terme els seus projectes artístics. Ha exposat a la Fundació Miró de Barcelona, al Museu d’Art Carrillo Gil de Mèxic, a l’Americas Society de Nova York, a l’Organització Nelson Garrido de Caracas, al Centre Cultural Montehermoso de Vitòria, al Laznia Centre for Contemporary Art de Gdansk, a la Galleri Image d’Aarhus, a l’OK Centrum de Linz, i a La Capella de Barcelona, entre d’altres. Sallarès utilitza el vídeo com una via d’investigació antropològica, però també com un instrument narratiu, capaç de produir relats a partir de la complexitat de la realitat. Un dels seus treballs més destacats és Las muertes chiquitas, on analitza l’orgasme femení.

Participants: Lafdil Ayssaoui, Nila de Vera, Abdellah Bahammou, Ángel Raúl Pico, Oumar Traore, Salouo Samassi, Mimoun Sbai, Morr Mbye, Eduardo Nsimba, Ousmane Coulibaly, Adriana Cristache, Mariusz Klimala, Yolanda Chisaguano, Maria Contreras, Álvaro Banzo, Raquel Aznar, Alexandra Amorós, Núria Garcia, David Mellado, Clàudia Mercader, Marta Morales, Gisela Cruz, Gemma Torrent, Maria Cáceres i Rouse Fuentes.

A la imatge, sessió inicial al voltant de la obra “Kao malo vode na dlanu”, de Mireia Sallarès.

Etiquetes: ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies