5 Març 2019
Fires Madrid

Drawing Room rep a més de 8.000 visitants

bonart

La quarta edició de Drawing Room Madrid, fira de dibuix contemporani -celebrada del 27 de febrer al 3 de març- clausuróel passat diumenge la seva quarta edició amb l’aplaudiment del públic, la crítica i la comunitat artística. “Estem molt satisfets per la qualitat dels projectes artístics presentats, així com per l’excel·lent recepció per part dels col·leccionistes nacionals i internacionals. El programa dissenyat per a aquests col·leccionistes i art advisors ha aconseguit aquest any atraure nous públics a la fira” assenyala Mònica Álvarez Careaga, directora de la fira.

Més de 8.000 persones van visitar durant cinc dies el madrileny palau de Santa Bàrbara: “un espai que s’ha adequat perfectament a la fira, amb una arquitectura molt d’acord amb el concepte de Drawing Room”, puntualitza Álvarez Careaga. Col·leccionistes, artistes, galeristes, comissaris, directors de centres d’art i professionals del sector han assistit amb entusiasme a Drawing Room, confirmant així la rellevància a nivell nacional i internacional d’aquesta fira que el passat mes d’octubre va celebrar una primera edició lisboeta.

L’alta qualitat de la proposta expositiva comporta un elevat nombre de vendes
La vintena de galeries que durant la setmana passada van omplir el palau de Santa Bàrbara mostraven ahir, al tancament de la fira, un alt nivell de satisfacció a causa del fluid trànsit de col·leccionistes que van visitar Drawing Room: “Ha estat un balanç molt positiu, amb molta afluència de públic. Estem molt contents, sobretot, perquè hem conegut a molts col·leccionistes internacionals, cosa que ha generat moltes sinergies. El públic reconeix a Drawing Room com una molt bona fira “, ha assenyalat Vanessa H. Sánchez, codirectora de la galeria Silvestre.

La creació d’una important xarxa de galeristes, col·leccionistes i artistes s’ha deixat també notar en aquesta quarta edició. Fàtima Mota, directora de la galeria portuguesa Fonseca Macedo el defineix així: “És el primer any que venim a l’edició madrilenya. Ens anem de Madrid molt feliços, perquè Drawing Room ha suposat una plataforma idònia tant per a nosaltres com per a l’artista Joao Loureiro. Estem molt satisfets, no només per les vendes aconseguides, sinó pels contactes que hem fet durant aquests dies “.

Debbie Reda, de Granada Gallery (Buenos Aires) assenyala: “És la primera vegada que participem i hem tingut molt bona experiència. Hem conegut a nous clients i ens ha semblat excel·lent l’organització de la fira, molt personal i acollidora. M’agradaria destacar el nivell curatorial de Drawing Room i la quantitat de premis que s’han atorgat “.

Per la seva banda, Diego Suárez, director de la galeria ATM, ha ressaltat “la bona elecció del Palau de Santa Bàrbara on l’arquitectura dialoga perfectament amb el dibuix”, com a seu de la fira.

Com ja és habitual, Drawing Room Madrid ha suposat una plataforma idònia per a la promoció i el reconeixement de la tasca dels artistes ressaltant també el paper imprescindible dels col·leccionistes.

D’aquesta manera, El Corte Inglés ha volgut atorgar per unanimitat el seu Premi Nou Talent Drawing Room – El Corte Inglés a l’artista Lluna Bengoechea Penya per la seva sèrie Elaeis guineensis (2018). En els quatre dibuixos que componen aquest conjunt, Bengoechea realitza una crítica de la indústria alimentària. “Drawing Room ha suposat una plataforma perfecta per visibilitzar la meva feina; aquest premi ha posat en valor tota la meva trajectòria. Estic molt satisfeta “, ha assenyalat l’artista, que ha presentat el seu treball de la mà de la galeria Lucía Mendoza.

Per la seva banda, l’artista Clara Sánchez Sala ha estat reconeguda doblement. Hi han recaigut el premi Col·leccionar Kells College (concedit per l’obra Dècoupes, 2019) i el premi Col·leccionar, de la Col·lecció Navacerrada (gràcies a la seva obra Formes de narrar l’espera, 2018). Sánchez presentava la seva obra a l’estand de les galeries Addaya i ATM.

DKV Seguros ha incorporat a la seva col·lecció de dibuix contemporani espanyol obra de Marta Barrenechea, presentada per la galeria Silvestre. El Premi Col·leccionar Alice Corts ha estat atorgat a l’artista Mizuho Koyama de Kitay Gallery per dues obres de la sèrie Alice (2016). Finalment, la col·lecció Campocerrado ha concedit el seu premi Col·leccionar a l’artista Sergio Porlán per l’obra Gramàtica Neutra (2019), que va exposar la galeria murciana Art Nou “l’experiència exposant a la fira ha estat molt positiva, ha suposat per a mi una plataforma molt potent per donar a conèixer la meva obra “recalca l’artista.

Una xarxa de col·laboracions i nous públics que continuarà en pròximes edicions. Gràcies a la seva doble seu i al seu recorregut a Madrid, Drawing Room ha creat un entramat de col·laboracions que posen en relació a diversos agents del món de l’art. Més enllà dels col·leccionistes i el públic general, Drawing Room comptava en aquesta edició, i per segon any consecutiu, amb una estreta col·laboració amb Casa Decor. Aquesta col·laboració seguirà present en noves edicions creant nous llaços entre la fira de decoració i els artistes de Drawing Room. Durant aquesta edició s’ha dut a terme també una fructífera col·laboració amb WeCollect Club, a la qual s’han obtingut importants sinergies per a la fira.

Aquesta quarta edició ha estat també la primera en què s’han estès ponts amb el món universitari. Així, l’alumnat del Màster en Internacionalització en la Gestió del Sector Cultural i Creatiu de la Universitat Complutense de Madrid ha tingut l’oportunitat de rebre una màster class, impartida per la directora de la fira, per conèixer els detalls de l’organització en un esdeveniment d’aquestes característiques.

D’altra banda la plataforma de venda en línia de dibuix i obra sobre paper Koonesafianza la seva relació amb Drawing Room. Aquesta mateixa plataforma començarà també una col·laboració amb les fires Paper Positions (celebrada a Berlín, Munic i Basilea) i amb la prestigiosa Drawing Now, amb seu a París, reunint així les principals cites sobre dibuix contemporani a nivell internacional.

A la imatge, Vista de Drawing Room Madrid 2019 © Jesús Varetes, cortesia Drawing Room

Etiquetes:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies