CartellsGhana-Bonart_1280x150

Exposicions

L’art contemporani torna a Girona amb la dotzena Biennal d’Art

Dos projectes premiats exploren la relació entre les persones, el seu entorn i les fronteres, físiques i simbòliques.

‘Passepartout’, Eduardo Ruiz (2024)
L’art contemporani torna a Girona amb la dotzena Biennal d’Art
bonart girona - 05/02/25

Enguany, la biennal ha premiat dues propostes ben diferents però amb un mateix fil conductor: la relació entre les persones i el seu entorn. D'una banda, l'obra ‘Passepartout’ d’Eduardo Ruiz, que reflexiona sobre les fronteres i la migració; de l'altra, el projecte ‘quatre dos / quatre quatre quatre quatre / quatre / quatre per quatre quatre cops’ de Judit Bou, una exploració de la màgia dels rituals i dels gestos quotidians.

L’obra d’Eduardo Ruiz (Sant Boi de Llobregat, 1990) és un collage que barreja fragments de filferro d’una tanca aeroportuària amb passaports, i hi afegeix il·lustracions d’espècies migratòries com la cigonya, el salmó i la papallona monarca. Aquesta combinació obre el debat sobre com les barreres que imposa la humanitat no només afecten a les persones, convidant a reflexionar sobre com els fluxos migratoris humans i els desplaçaments de les espècies comparteixen dinàmiques similars, i com els obstacles creats per la societat limiten també els cicles naturals dels animals. Ruiz, artista visual i docent, acostuma a treballar amb materials quotidians per qüestionar els límits que defineixen el territori, explorant conceptes com els mapes, els passaports o fins i tot els bitllets.

 

L’art contemporani torna a Girona amb la dotzena Biennal d’Art Fotogrames Jeanne Dielman, 23 quai du Commerce, 1080 Bruxelles, Chantal Akkerman. Projecte 'quatre dos / quatre quatre quatre quatre / quatre / quatre per quatre quatre cops’, Judit Bou.

 

La modalitat de projecte de creació artística ha premiat la proposta de Judit Bou (Vic, 1996), un projecte que explora, a través del mitjà fotogràfic i de vídeo, com els rituals i les creences màgiques influencien la percepció del temps i l'espai, i com objectes quotidians –com un fanal, una finestra o unes flors vermelles– poden adquirir un valor especial davant la incertesa, esdevenint fonamentals per al benestar d'alguns individus. Bou compara la ment humana amb una càmera fotogràfica, destacant la necessitat de congelar moments de la realitat per comprendre'ls. A més, el projecte investiga com algunes persones es veuen obligades a executar aquests rituals per supervivència emocional, creant una xarxa de pràctiques que, amb el temps, poden intensificar l’ansietat i l’esgotament.

Tots dos projectes es podran veure a la Casa de Cultura de Girona del 27 de març al 18 de maig en una mostra que inclourà deu obres més seleccionades entre les 137 presentades a la Biennal, d’artistes com Guillermo Basagotti, Mariona Cañadas, Azahara Cerezo i Mayte Gómez Molina, Jorge Conde, Miquel Garcia, Marcela Jacarilla, Marta Rosell, Mar Serinyà i Fina Miralles, i Irena Visa. A més, seguint la línia iniciada en l’edició anterior, també s’hi presentarà 'Bosc. Un paisatge imaginari', el projecte guanyador de l'onzena biennal de l’artista Edu Comellas, que explora nous límits entre realitat i ficció en la representació del paisatge.

 

L’art contemporani torna a Girona amb la dotzena Biennal d’Art 'Track 8 M', Guillermo Basagoiti (2024)

banner bonart  ESPIMG_9377

Podem
Interessar
...