Banner-Flama-1280x150px_v1-cat-1

albisteak

La Biennal d'Arquitectura de Venècia, Albert Serra i Eduard Bigas, protagonistes del Bonart 197

Eduard Bigas. Infinity, 2019
La Biennal d\'Arquitectura de Venècia, Albert Serra i Eduard Bigas, protagonistes del Bonart 197
bonart barcelona - 21/03/23

La revista Bonart en el seu número 197 –corresponent als mesos de març a setembre 2023– té com a protagonistes els treballs d'Albert Serra i Eduard Bigas que ocupen les portades de bonart i malart.

Catalunya i la Biennal d'Arquitectura de Venècia ocupen les pàgines centrals de la revista bonart amb les reflexions de Marc Riera, Roger Subirà i Josep Muntañola Thornberg sobre la història d'aquest esdeveniment, la representació català al llarg de les darreres edicions i el paper de l'arquitectura en el teixit social. La revista recull una entrevista a Jaume Perarnau Llorens, director del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya MNACTEC i cobreix la programació dels festivals Ull NuLandArt d'Andorra, entre altres activitats. El retorn d'Eduard Bigas, després de deu anys sense exposar a Catalunya, i l'inici un cicle d'exhibicions i activitats que tindran lloc a diversos centres de Girona; l'aniversari d'Albert Ràfols-Casamada, Antoni Tàpies i Romà Vallès o un el naixement d'una nova generació d'artistes de difícil etiqueta, però amb molts punts en comú completen un número que compta amb articles d'opinió de Luis Antonio de Villena, Xavier Barral, Aina Mercader, Natàlia Lloreta, Lídia Penelo, Albert Mercadé, Joan M. Minguet Batllori o David G. Torres.

La Biennal d\'Arquitectura de Venècia, Albert Serra i Eduard Bigas, protagonistes del Bonart 197 Albert Serra i Eduard Bigas

La revista Malart dedica el seu monogràfic central al film Pacifiction d'Albert Serra i planteja al lector un nou posicionament. El poder visual de les imatges del film és el detonant d'una experiència estètica oberta, suggeridora i pertorbadora. D'altra banda, els textos de Llucià HomsGervasio Sánchez i Anna Carreras conformen la secció de biblioteca. Com a novetat, aquest número amplia les pàgines dedicades a la secció d'Internacional i recull un reportatge sobre l'Any Picasso així com es fa ressò d'exposicions d'artistes catalans a la resta de l'Estat i Europa.

Malart recull també les exposicions d'Ilse BingAnastasya Samoylova a la Fundació MapfreGarcía Sevilla al Tecla Sala; Jaume Plensa a la Fundació Catalunya La PedreraCarlos Pazos a la Fundació Vila Casas; Josep Royo al MAMT; El meu cos coneix cants inaudits, la carn diu ver, sóc carn espaiosa que canta al Bòlit Gorka Piñol a la Fundació Arranz-Bravo, entre moltes altres exposicions i notícies que omplen les pàgines de la revista d'aquest número.

La Biennal d\'Arquitectura de Venècia, Albert Serra i Eduard Bigas, protagonistes del Bonart 197 Eduard Bigas. Infinity, 2019

L'autor de la portada del Bonart (Infinity, 2019) és Eduard Bigas. Les seves obres es constitueixen a partir d'estranyes formes oníriques que es teixeixen i interactuen, suspeses en un ritme perpetu i distint, com en una contínua caiguda, sigui volant alt o fent camí a través d'un no-res sense trets. Combinant una franquesa espontània i automàtica amb un gran ull per a l'equilibri, Bigas crea una barreja eclèctica d'imaginació, intuïció i sentiment. La tècnica distintiva de l'artista es mostra poderosament en cadascuna de les seves evocadores obres, impregnant-les sovint d'una peculiar ressonància de la seva pròpia lírica i gestualitat.

La Biennal d\'Arquitectura de Venècia, Albert Serra i Eduard Bigas, protagonistes del Bonart 197 Albert Serra. Pacifiction, 2023.

La portada del Malart correspon a un fragment del film Pacifiction d'Albert Serra, director de cinema i fundador de la productora Andergraun Films, conjuntament amb la productora Montse Triola i l'empresari Lluís Coromina. The Death of Louis XIV (2016) i Honor de cavalleria (2006) figuren entre les seves pel·lícules més reconegudes per la crítica i el públic. Pacifiction ha estat guardonada amb el premi Louis Delluc i ha estat triada com la millor pel·lícula de l'any per la revista Cahiers du Cinéma.

La tipografia emprada per la capçalera d'aquest número és Circle Display d'Oriol Fuster Garcia dins el projecte amb l'Escola d'Olot coordinat per Gemma Reixach.

BANNER_Bonart_ROSER-BRU-180x18020241120_Dones_Bonart_180x180

Interesatuko
zaizu
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88