BONART 1280x150

Exposicions

La interpretació de Madrid amb Flor Hispania

David Bestué proposa un recorregut crític i poètic de la ciutat de Madrid al CA2M.

Detall d'Uralita, David Bestué (2024). Aleix Plademunt
La interpretació de Madrid amb Flor Hispania

El Museo Centro de Arte Dos de Mayo de Madrid s’omplirà amb Flor Hispania a partir d’un recorregut on la ciutat de Madrid serà epicentre d’una interpretació geogràfica, política i de símbols culturals estructurada en cinc capítols sota comissariat i obres de David Bestué, juntament amb peces d’altres artistes, per crear un diàleg del context urbà madrileny, sempre en paral·lel a les transformacions de la ciutat, però també plenes de contradiccions.

Descomposició, reinterpretació, reflexió, diàleg, tradició, narratives visuals, tots aquests elements s’ajunten amb obres del mateix David Bestué, a més d’Elena Asins, Fernando Sánchez Castillo, Manolo Valdés, Daniela Ortiz, Julia Varela, Jorge Oteiza o Víctor Santamarina, entre d’altres, per crear un recorregut de peces -molts d’elles formen part de la col·lecció del CA2M- de diverses disciplines a partir d’una mirada intergeneracional.

 

La interpretació de Madrid amb Flor Hispania Detall de Samuel, David Bestué (2024). Aleix Plademunt

 

Madrid és capital, però també centre geogràfic, polític, econòmic i simbòlic d’Espanya. Amb Flor Hispania, s’hi contraposen mirades, realitats diferents, imaginaris possibles i ho fa a partir d’un eix nord-sud, de la Madrid oficial, d’aspectes ocults del territori, la noció de l’insuportable i també de descobriments materials i característics del lloc, un espai on es du a terme una anàlisi dels elements arquitectònics i estètics madrilenys. Visions contraposades de la capital que va més enllà de moments, noms, carrers o documents. David Bestué agafa diferents pols oposats i dualitats per crear un imaginari iconogràfic de Madrid on no para de créixer i expandir-se, però sempre explicat a partir de l’èpica, la lírica, la part abstracta i figurativa, la part conscient o de somni, però Madrid també és una forma del poder. De Norman Foster a Rafael Munárriz, o de Jorge Oteiza al Banco de España de Candida Höfer.

 

La interpretació de Madrid amb Flor Hispania Cerca de Layos, Toledo. Gerardo Custance (2007). Col·lecció CA2M

 

Una exposició que anirà en paral·lel a Humores y espesores de l’artista Rodríguez-Méndez, comissariada per Ángel Calvo Ulloa, i que es podran visitar fins al 31 d’agost al centre madrileny. Bestué explica que un dels objectius de l’art és intentat captar i comunicar amb el present, amb moments de conflicte que s’ha de registrar i explicar, a partir d’un eix principal de considerar-ho com una necessitat. Passat, present i futur es vincularan en Flor Hispania amb una selecció perfecte d’obres i artistes, de peces que continuen vives malgrat el pas del temps i amb connotacions noves que encara es poden anar escrivint dins d’una memòria històrica que sempre es pot tornar a reescriure. David Bestué, present amb obres i també com a comissari, considera que són obres que no estan tancades i això fa construir nous camins de diàleg i discussions, amb temes d’actualitat com l’especulació o el racisme, entre molts dels temes presents a la mostra del CA2M.

L’insuportable com a fruit de la tensió entre maneres dispars d’entendre la realitat serà la part final per cercar l’element real com la conservació d’un poder o la necessitat de descentrar i modificar els béns reals i simbòlics. Madrid té molts secrets i l’exposició combina totes aquestes creacions per donar lloc a una ciutat i una capital d’Espanya amb moltes visions diferents i un imaginari futur que serà del tot diferent. ¿Com serà Madrid en el futur? La resposta serà qüestió de temps.

 

La interpretació de Madrid amb Flor Hispania Anti-colonial Monuments, Daniela Ortiz (2018). Col·lecció Fundació ARCO

KBr-F25-180x180pxBaner_Atrium_Artis_180x180px

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88