CartellsGhana-Bonart_1280x150

Exposicions

Carles Gabarró: La fragilitat de la pintura en l'època del 'fast food'

Matèria, símbol i experimentació visual al Museu Can Framis.

'Fàbrica', Carles Gabarró (2018)
Carles Gabarró: La fragilitat de la pintura en l\'època del \'fast food\'
bonart barcelona - 04/02/25

El Museu Can Framis de la Fundació Vila Casas presenta 'Carles Gabarró - La fragilitat de la pintura en l'època del 'fast food'', una exposició comissariada per Francesc Puntí que proposa un recorregut per la trajectòria pictòrica de Gabarró, articulada a través de quatre grans sèries: Magma, Biblioteques, Fàbriques i Llits, amb obres que abasten des dels anys vuitanta fins a la seva producció més recent.

Carles Gabarró (Barcelona, 1956) construeix una pintura matèrica suggerent i simbòlica. La seva obra transita entre la figuració i l'abstracció, en un procés de repetició que no és estàtic, sinó que genera una transformació constant. Tot i compartir alguns elements amb altres artistes de la seva generació, ha traçat un camí propi i singular, amb una iconografia personal que s’allunya deliberadament dels corrents predominants. La seva pintura habita un espai intermedi, difícil de categoritzar, on construeix una mirada absolutament personal. La seva producció és un diàleg continu amb la matèria, convertint la pintura en una investigació sobre els límits del llenguatge visual.

 

Carles Gabarró: La fragilitat de la pintura en l\'època del \'fast food\' 'Magma', Carles Gabarró (1996)

 

Magma (1995-1996), la pintura s’expandeix pel llenç com una massa orgànica en moviment. Les pinzellades opaques i denses creen una tensió acumulada que sembla voler escapar i que el marc no pugui retenir. A Biblioteques (2006-2024), en canvi, la visió és hermètica: estructures compactes i opressives suggereixen murs infranquejables i sòlids, on la presència dels elements remet a la tradició barroca de les vanitas. Els paisatges de Fàbriques (2009-2015) oscil·len entre la realitat i la imaginació, evocant escenaris desolats que suggereixen tant geografies concretes com espais mentals. En canvi, a Llits (2013-2024), l’objecte domèstic, carregat de simbolisme, es converteix en un territori de contradiccions: lloc de descans i de passió, de somnis i de mort. Finalment, Analogies (2023-2024) marca un nou enfocament en la seva producció, apostant per formats més petits i una exploració pictòrica que combina immediatesa i intensitat. Aquest conjunt d’obres és una reconfiguració de la seva pràctica, però sense abandonar-ne l’essència, mantenint la pintura com a espai de reflexió i experimentació constant.

 

Carles Gabarró: La fragilitat de la pintura en l\'època del \'fast food\' 'Biblioteca', Carles Gabarró (2021)

 

Carles Gabarró va iniciar la seva trajectòria artística després d'estudiar Física i Química a l'Universitat de Barcelona. A l'acabar, es va traslladar a París, on va entrar en contacte amb l’entorn artístic de la ciutat i va començar la seva formació en pintura. El 1980 va tornar a Barcelona i va instal·lar el seu primer estudi al Raval, on es va decantar per una recerca pictòrica independent i autodidacta.

Des dels seus inicis, la seva obra ha estat present en galeries de Barcelona, Madrid i París. La seva primera exposició individual es va celebrar el 1985 a la Galeria Ángel Romero de Madrid i, des de 1991, ha exposat regularment a la Galeria Maeght de Barcelona. Ara, l'exposició a Can Framis, oberta al públic fins al juny, ofereix una mirada a la seva singular trajectòria, una obra intensa i persistent, on la pintura es desplega en un territori ple de relacions, analogies i metàfores.

 

Carles Gabarró: La fragilitat de la pintura en l\'època del \'fast food\' 'Llit', Carles Gabarró (2019)

RC_BONART_180X180BONART 180x180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88