M-CCX-TESLA-Banner-817x68px-CAT
L\'Arxiu comarcal del Pla de l\'Estany fomenta la creació amb l\'obra de Carles Fontserè

Notícies

L'Arxiu comarcal del Pla de l'Estany fomenta la creació amb l'obra de Carles Fontserè

Eude, genericBaner_JMdMoral_Bonart_360x356_v2
L’Arxiu Comarcal del Pla de l’Estany participa activament a la societat del coneixement des de la seva creació l’any 2007. L’Arxiu s’ha esforçat per posar a disposició de tothom la informació que preserva i, a més, per donar les claus per a comprendre aquesta informació, extreure’n conclusions i generar coneixement. Ara, l’Arxiu s’ha proposat fomentar aquesta creació de coneixement mitjançant quatre activitats educatives que prenen com a base el fons que conserva de l’artista Carles Fontserè.

Carles Fontserè (Barcelona, 1916 - Porqueres, 2007) fou un reconegut cartellista de la Guerra Civil, que s’exilià l’any 1939. Visqué a París fent d’il·lustrador, dibuixant de còmics i escenògraf fins que el 1949 s’establí a Nova York. Allà treballà de publicista fins que a finals dels anys cinquanta desenvolupà tota una activitat freelancecom a fotoperiodista. Treballà com a fotògraf fins al 1973, en què retornà a Catalunya i s’hi establí definitivament.

Les activitats educatives creades basant-se en Carles Fontserè van destinades a cada un dels nivells educatius següents: educació primària, ESO, batxillerat i cicle formatiu de grau superior de Fotografia. Per a cada un d’aquests nivells es proposa un conjunt de tasques relacionades entre elles, que se succeeixen de manera lògica, que tenen una durada total d’unes 10 hores i que el docent pot dur a terme de la manera que consideri més adient a classe. S’ofereix un dossier per al docent i s’acompanya de tot el material per als alumnes.

Aquestes activitats permeten, en primer lloc, la descoberta de Carles Fontserè, de la Guerra Civil, de l’exili i de la cultura nord-americana de mitjans del segle XX. En segon lloc, gràcies al caràcter multidisciplinari de Fontserè, les activitats fomenten la comprensió, l’anàlisi i el qüestionament de les similituds, i les influències, entre diferents disciplines artístiques (fotografia, pintura, il·lustració, escriptura o cinema). I, finalment, aquestes activitats inciten als alumnes a crear coneixement. Així, han de crear, individualment i en grup, obres artístiques que reflecteixin la seva pròpia realitat. Depenent del nivell, han de dur a terme creació literària, il·lustració, edició i muntatge de fotografia o disseny de publicacions.

A la imatge, Parella vora el riu Tàmesi de Londres. Autor: Carles Fontserè (1963). Arxiu Comarcal, fons de Carles Fontserè, 1.202
Anna Carreras i Aubets

Mercè Vila Rigat és llicenciada en història de l'art per la UAB, diplomada en conservació i restauració de béns culturals per l'ESCRBCC i postgraduada en gestió museística per la UPF. Crítica d'art i comissària d'exposicions, combina la seva activitat professional com a coordinadora d'exposicions a la Fundació Vila Casas amb la seva col·laboració en diversos mitjans del país

Et poden
Interessar
...