FCC-Segell-banner4
Kalidoscopi 2019: 25 anys d\'experiències entre art i educació

Notícies

Kalidoscopi 2019: 25 anys d'experiències entre art i educació

bonart barcelona - 30/10/19
Impremta Pages - banner-180x178Banner-Resonancias-180x180px_v1-cat
El dissabte 23 de novembre, de 10 del matí a dos quarts de 6 de la tarda, l'Ateneu Roig –carrer del Torrent d'En Vidalet 34 de Barcelona– acull Kalidoscopi 2019, una jornada d'exploració col·lectiva entorn a 25 anys d'experiències entre art i educació, que compta amb la participació de Jorge Luis Marzo, Asun Pié, Javier Rodrigo, Jordi Ribas Boldú i Dolors Juarez (EART). L'entrada és lliure i l'aforament és limitat.

"Fa més de 25 anys que Experimentem amb l'ART (EART) cerca possibilitats de treball i aprenentatge entre l'art, l'educació i la ciutadania. Per celebrar-ho, i sobretot per compartir-ho des d'una revisió de la nostra pràctica, plantegem una nova edició del Kalidoscopi que ens permeti activar col·lectivament memòries entorn de les polítiques i els canvis de paradigma, les maneres de fer i els espais recorreguts entre art i educació a les darreres dècades. Proposem fer una exploració general, situant les fites dels contexts cultural i educatiu i les relacions entre art i educació, així com pronunciar en particular, i amb la voluntat de posar en diàleg, els moments claus d'EART, com a entitat que ha estat (i vol continuar sent) testimoni i agent de pedagogies i polítiques culturals.

Desplaçant-nos en contextos en constant transformació, resulta necessari aturar-se, centrar-se en l'ara i aquí, i observar abans de prendre decisions i actuar. Si la tendència predominant és el progrés i la innovació, volem preguntar-nos sobre quina és la importància de fer memòria dels nostres projectes culturals. No limitar-nos a un enfocament des de l'enyorança o la individualitat, sinó entenent que fer memòria respon a una necessitat de repensar-se des d'una perspectiva crítica i en companyia, per tal de compartir experiències situades, amb els seus assajos i errors, entre les tensions i les oportunitats que despleguen, i ressituar-les en les històries dels àmbits de les pràctiques artístiques i educatives.

Tanmateix, ara és un moment en què es prioritza la implementació de propostes que connecten art i educació, en les formes d'organització del treball, les orientacions pedagògiques i els espais d'intervenció política. I tot i estar en sintonia amb algunes iniciatives, percebem que sovint manca una memòria i reflexió col·lectiva sobre l'ús de conceptes, metodologies, maneres de concebre i vincular la pràctica artística i educativa. Des d'aquí ens agradaria obrir la jornada, desenfocar la mirada de les realitats i veritats imperants, per desviar l'atenció vers a altres maneres de relatar les experiències viscudes. Sovint el present s'explica des del passat, però també l'hauria de poder resinificar, així com orientar-nos cap a on, de quina manera i amb qui volem continuar".

A la imatge, Antònia del Río, "Un talp o plantar el cervell", Acció dels participants a l'Art en obert La biblioteca sense llei, EART. 2014, activitat realitzada amb els llibres sobrants del projecte Exporgats #3.

Et poden
Interessar
...

thumbnail_Xarxes_Fons_d'Art_Banner_2022