banner-elscatala-817x88px
El Museu Nacional presenta el nou Pla d’Acció 2019-2029

Notícies

El Museu Nacional presenta el nou Pla d’Acció 2019-2029

bonart barcelona - 24/01/20
BONART_BANNER-POSTECTURA-180X180La-Galeria-201602-recurs
Les exposicions que el Museu Nacional presenta enguany despleguen les línies de treball marcades al nou Pla d’Acció 2019-2029. El conjunt del programa s’emmarca en la volun- tat del museu de seguir ampliant la seva activitat per arribar al màxim de públics diversos, incrementant la dimensió pública i participativa de la institució. Les exposicions estan pensa- des per convertir el museu en un espai crític, de diàleg i exploració, en un gran connector que facilita a tots els visitants experiències de valor i gaudi a través de l’art i la cultura. També es reforça especialment aquest any el treball cooperatiu i de col·laboració del museu amb altres institucions, tant públiques com privades, per elaborar els projectes conjuntament.

D’una banda es revisarà amb un nou relat una de les figures clau de la col·lecció del museu, Isidre Nonell, un artista fonamental de finals del segle xix i principis del xx, que serà objecte d’una exposició que abordarà els aspectes més socials de la seva obra, com va saber trobar la bellesa en els marges de la societat i en la pobresa, i desvetllarà les connexions amb artistes com ara Goya o Picasso.

També cal destacar una nova col·laboració internacional, amb el Museo del Prado i el Palazzo Barberini de Roma, una exposició inèdita que reconstrueix per primera vegada el conjunt de pintures murals de la capella de l’esglèsia de Santiago de los Españoles, que l’artista barroc Carracci va fer a Roma entre els anys 1604 i 1606. Aquest projecte és una via excel·lent per a la internacionalització de la col·lecció i del museu.

Una nova col·laboració, en aquest cas amb la Fundació J. Llorens Artigas, portarà el museu a explorar els vincles entre dos dels grans ceramistes del segle xx: Josep Llorens Artigas i Hamada Shöji. Aquest projecte suposa també el reconeixement i la reivindicació de la figura del ceramista català per part del Museu Nacional, on encara no està justament representat.

S’obren també noves aliances estratègiques i, de la mà de la Fundació Suñol, l’art contem- porani irromprà a les col·leccions històriques del museu. Aquesta col·laboració suposarà una aliança i un pas endavant fonamental de la tasca que el museu porta a terme per a la forma- ció de la col·lecció d’art de Postguerra i Segones Avantguardes. El 2020 el museu donarà un pas significatiu amb aquest projecte, Diàlegs Intrusos, i amb la mostra organitzada en col·la- boració amb la Biblioteca-Museu Víctor Balaguer, de Vilanova, Sorgir de les ombres, que treu a la llum una col·lecció extraordinària i singular, la de l’antic Museo de Arte Contemporáneo de Barcelona.

En paral·lel el museu continua treballant per oferir una lectura contemporània i renovada de la seva col·lecció sota una mirada del present, de la mà d’artistes en actiu que realitzen pro- jectes específics per al museu. Enguany el museu presenta projectes d’Oriol Vilapuig, Mabel Palacín, Vicens Vacca, Jordi Ferreiro, Èlia Llach i Lúa Coderch.

La participació activa als programes de la ciutat, que reforcen l’ADN cultural de Barcelona i el seu paper com un referent internacional, és un altre dels objectius del programa d’exposici- ons del museu. Així, el Museu Nacional participa un any més en el programa En residència, de l’ICUB, també al festival Big Draw, el Loop o el Festival Grec, i col·labora amb el TNC o la Filmoteca de Catalunya.

Donar a conèixer la col·lecció a altres ciutats és també un objectiu d’aquest programa, que dona continuïtat a la col·laboració amb “la Caixa”, que aquest any arriba a Saragossa, Palma i Sevilla. D’àmbit internacional és la mostra Barcelona. The city of artístic miracles, un projec- te que el 2020 es podrà veure a Shizuoka i Tòquio com etapa final i que per la seva dimensió, s’ha estès entre 2019 i 2020.

A la imatge, Mabel Palacín, "Homeland" (detall).

Et poden
Interessar
...

817x88-HISTÒRIA-DE-L'ART[1]