Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Notícies

III Fòrum de Cultura & Empresa

III Fòrum de Cultura & Empresa
bonart madrid - 16/03/18
"Històries i emocions: storytelling com a eina de comunicació" ha estat el lema del III Fòrum de Cultura & Empresa, que ha tingut lloc aquesta setmana a Madrid. actuamepresa-elmuro, companyia responsable de la seva gestió i organització, ha volgut posar en valor l'art d'explicar històries, així com la importància de la narrativa per a les empreses a l'hora de connectar amb els seus públics. En paraules de Robert Muro, codirector de actúaempresa: "el nostre objectiu és créixer per servir a la tasca de promoure la col·laboració entre l'art i les marques per a la seva mutu i futur benefici, aportant valor a la societat. Les empreses necessiten comunicar millor i l'art pot ajudar-les en això perquè és la seva funció". Fernando Giráldez, neurocientífic i catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra, ha estat l'encarregat de pronunciar el discurs inaugural i ha destacat el paper dels sentits a l'hora d'atraure el públic a l'epicentre d'una història. L'art, igual que les emocions i les humanitats, juga un paper fins i tot més important que la part científica a l'hora d'explorar les reaccions del cervell dels espectadors quan escolten una història. A més, Giráldez ha citat la realitat virtual com una eina d'immersió dels sentits i ha destacat com el teatre pot actuar de la mateixa manera. Segons això, els artistes són neurocientífics intuïtius que exploren les fronteres dels sentits i conformen narratives que donen sentit a què el públic està veient. Per la seva banda, David González Natal, responsable de l'àrea de Consumer Engagement de Llorente & Cuenca, ha explicat com han canviat els processos de comunicació de marca i com estan influint les històries en aquests. "Avui dia hi ha principalment dos tipus de companyies en el món: les de storytelling i les de storydoing. Les primeres projecten la seva narrativa en explicar històries més o menys inspiradores. Les segones van una mica més enllà, projectant la seva narrativa a través de l'acció, creant valor per a les comunitats", ha comentat. A continuació, s'han organitzat tres taules de debat. La primera d'elles, basada en casos d'èxit en la creació d'històries amb aportació artístic cultural i moderada per Antonio Herráiz, ha comptat amb la participació del Chojin, músic i artista urbà; Juan Carlos Rubio, autor, director d'escena i guionista de cinema; Carlos Holemans, president i director general creatiu del Laboratori; Jordi Gasull, productor i guionista; Susana García Muiños, Màrqueting Manager Enhanced Hydration a The Coca-Cola Company; o Ángeles González-Sinde, guionista i directora de cinema i televisió, entre d'altres. Els professionals coincideixen que la clau per a una bona història és la passió que es posa a l'hora d'explicar alguna cosa, de comunicar alguna cosa i per comunicar ha d'haver-hi connexió i llenguatges comuns. És molt important connectar amb l'inconscient col·lectiu. D'altra banda, les marques que parlen de si mateixes, i moltes ho fan amb massa freqüència, no connecten amb el públic. La publicitat que funciona és la que connecta amb alguna cosa que la gent considera que és cert i aquest sentit la cultura té molt a portar. A la segona taula de la jornada han participat Rubén Arribas, director d'Grup Follet Comunicació i la revista El Follet; Aurélie Morin, European Category Màrqueting Manager de Campofrío Food Group, Elena Alti, responsable de Digital Màrqueting de Grup Santander; Maria Luisa de la Penya, sotsdirectora de Màrqueting Corporatiu i Marca de Gas Natural Fenosa; i Fran Perea, actor, director d'escena, compositor i guionista. La taula ha estat moderada per Arturo Pinedo, soci i director general d'Espanya i Portugal a Llorente & Cuenca. Els participants han exposat els seus propis projectes de co-creació d'històries, així com les sinergies que existeixen entre els tres partners principals en aquestes col·laboracions: la marca, l'agència cultural i l'autor creatiu, que és qui plasma la idea sobre paper, la pantalla o les taules. És realment rendible per a les Empreses treballar amb el món de la Cultura? Tots els ponents coincideixen en un SI. I, a més, en què hi ha un futur magnífic al davant en la co-creació. Finalment, la tercera taula ha començat amb una dada curiosa formulada per Javier Regueira, fundador de l'agència de Branded Content Zond i VP Associació Espanyola de Branded Content (BCMA): "un estudi de Headstring.com afirma que tots els consumidors estan hart us i saturats de les marques. A més, un 80% dels consumidors demana històries a les marques, encara que un 85% no recorda històries de marca que valguin la pena ". Aquest ha estat el punt de partida del debat que han protagonitzat Andrés Pérez Perruca, responsable de Programació Continguts d'Espai Fundació Telefónica; Maria Cimadevilla, storyteller en l'equip de Comunicació i Màrqueting de Save the Children Espanya; Alejandro Fernández Luengo, emprenedor, cofundador i president d'Ànima grup al qual pertanyen les perruqueries Marco Aldany; Joaquín Reixa, creador de continguts en línia i fundador de Omglobalnews; i Consuelo Domínguez, Brand Experience Manager de Samsung. Tras les taules rodones, ha tingut lloc la intervenció de Margarida Ollero, directora general de Sorra Mitjana Madrid / Vicepresidenta d'estudis i investigació de l'Associació espanyola de Branded Content (BCMA), sota el títol "La cultura també es mesura. Claus per a mesurar les accions culturals qualitativament i quantitativament". On destaca la importància del mesurament i investigació de les nostres audiències i impactes de l'acció Saber on som, on anem i amb quins recursos comptem és el principi del principi. "Mesurar i investigar és fonamental per conèixer al nostre públic" Finalment, ha acabat el Fòrum amb la presència de llenguatges menys coneguts en la relació entre Cultura i Empresa: la lectura d'un poema per part de Silvia Prellezo sobre el poder i l'emoció d'escriure i d'escoltar històries i l'espectacle de dansa de la companyia d'Iker Gómez per tancar la jornada i donar pas al taller de storytelling amb tècniques teatrals, impartit per Santiago Sánchez. Sobre Fòrum cultura & Empresa El Fòrum cultura & empresa és la trobada més important que se celebra a Espanya entre el món de l'empresa i la cultura. Un espai d'inspiració i reflexió per difondre experiències i bones pràctiques de col·laboració i debatre el terreny comú de benefici. A través de la presentació de casos d'èxit es pretén promoure l'aprenentatge de la col·laboració entre la cultura i l'empresa, alhora que es fomenta el networking i la generació de sinergies. Està dirigit a professionals de Comunicació, Màrqueting i Publicitat, Directors de Recursos Humans, i a creadors, productors i entitats vinculades a la cultura.
thumbnail_Centre Pere Planas nou 2021Banner-Consuelo-Kanaga-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90