L’Auditori de la Fundació MAPFRE a Madrid va acollir el passat 10 de juny, la presentació del número 0 de bonart, la publicació pilot de la nova edició en castellà de la revista. Aquest número marca un nou capítol per a bonart, que, després de vint-i-cinc anys de trajectòria, fa un pas endavant per arribar a nous públics. Aquesta nova etapa neix amb la voluntat de recollir i amplificar les múltiples expressions creatives que brollen arreu de l’Estat —de Saragossa a Sevilla, de Madrid a Barcelona, passant per Bilbao, València, Palma o Santiago de Compostel·la—, així com d’enfortir vincles amb escenes artístiques d’Andorra, Portugal i, especialment, d’Amèrica Llatina.
L’acte de presentació va començar amb una visita guiada a les exposicions actuals de la Fundació MAPFRE, que inclouen José Guerrero. A propósito del paisaje, Felipe Romero. Bravo i Nicholas Nixon. Las hermanas Brown (1975-2022). Posteriorment, Iñaki González, en representació de la Fundación MAPFRE, i Ricard Planas, CEO del grup Bonart, van donar la benvinguda als assistents i van destacar la importància d’aquesta nova etapa editorial. En la seva intervenció, Iñaki González va posar en valor “la manera de concebre la comunicació cultural i artística” pròpia de bonart, tot subratllant que “cada número és un exercici d’experimentació visual”. Precisament, aquesta voluntat d’experimentació va quedar palesa en la projecció que es va dur a terme durant l’acte: una peça de videoart creada per l’artista Roc Parés, que recollia les 200 portades publicades de bonart fins avui en una proposta visual que sintetitza l’evolució de la revista i el seu compromís amb la cultura visual contemporània.
Seguidament, es va celebrar una taula rodona amb el títol Art i comunicació, en què van participar figures del món artístic com Luisa Espino, responsable del Centre de Residències Artístiques de Matadero, i els artistes Eugenio Ampudia, Rosalía Banet i César Martínez, que va intervenir des de Mèxic. El debat va permetre compartir diferents perspectives sobre els reptes i les possibilitats que enfronta avui el diàleg entre creació artística i mitjans de comunicació.
Amb aquest número 0, bonart inicia una nova etapa editorial amb la vista posada en esdevenir una eina de connexió entre creadors, institucions i públics diversos, afavorint una mirada plural i descentralitzada sobre l’art contemporani.