8 Febrer 2016
Notícies Barcelona

El Macba presenta el programa d’exposicions del 2016

bonart

El Macba ha presentat el seu programa d’exposicions pel 2016. El mes de març, l’obra de José Antonio Hernández-Díez (Veneçuela, 1964) ocuparà la sala d’exposicions del Convent dels Àngels. S’hi presentaran peces de finals dels vuitanta i principis dels noranta, algunes de les quals no s’havien vist des que es van exposar per primera vegada, juntament amb un nou projecte desenvolupat específicament per a l’ocasió.

A l’abril, Andrea Fraser (Estats Units, 1965), de la mà del comissari Cuauhtémoc Medina i Hiuwai Chu, ens preguntarà a través del seu treball què volem de l’art. Fraser examina les motivacions dels nombrosos agents que trobem en aquest àmbit: artistes, col·leccionistes, galeristes, patrons, directors, públics… La seva obra és una anàlisi crítica del teixit social del món de l’art i en posa al descobert els conflictes interns, els mecanismes i les estructures jeràrquiques.

El mes de maig el Punk ocuparà el Macba. La ciutat de Barcelona acollirà l’exposició, comissariada per David G. Torres, després del seu pas per Madrid (CA2M) i Vitoria-Gasteiz (ARTIUM). L’exposició és un recorregut per la influència del punk en l’art actual i mostra, mitjançant tipologies diverses emprades per més d’una cinquantena d’artistes d’àmbit nacional i internacional, el ressò i la importància de la seva presència com a actitud i com a referent entre molts creadors.

A l’estiu, inaugurarà el segon semestre una nova exposició de la Col·lecció MACBA. En aquesta ocasió, l’accent es posarà sobre alguns dels vectors al voltant dels quals s’estructurarà la programació futura. Una bona oportunitat per rellegir el nostre patrimoni, la columna vertebral del Museu, amb una nova mirada. Inclourà obres que no s’han presentat mai.

Durant la tardor Akram Zaatari ens convidarà a dirigir la nostra mirada cap a l’Orient Mitjà, el nord d’Àfrica i la diàspora àrab. Lluny d’oferir un relat històric de L’Arab Image Foundation, l’exposició, comissariada per Bartomeu Marí i Hiuwai Chu, ens presenta la perspectiva d’un artista –i membre fundador de l’AIF– sobre aquests arxius que es troben a Beirut, Líban. La mostra reflexiona sobre els vint anys d’història de l’AIF i les múltiples condicions de la fotografia, com a document fotogràfic, objecte, valor material, estètica i memòria. A mitjans d’octubre el comissari Vicent Todolí ens farà viatjar en sentit contrari amb Miralda. Madeinusa, una exposició que documentarà per primera vegada i de manera exhaustiva els projectes d’Antoni Miralda (Terrassa, 1942) als Estats Units des de meitat dels setanta fins a final dels noranta.

Tancarà l’any Els vuitanta. El que l’eufòria va ocultar [títol provisional], en el marc de la xarxa de museus L’Internationale. Aquest projecte, comissariat per Teresa Grandas, explora la situació a l’Estat espanyol dels vuitanta, un moment en què, amb la consolidació de la democràcia, els partits polítics utilitzen la cultura com una forma de mediació de gran potencial.

A la imatge, José Antonio Hernández-Díez. La Hermandad. 1994. Video instal·lació. Col·lecció La Caixa / MACBA.

Etiquetes:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies