11 febrer 2016
Exposicions Platja d'Aro

Bonaventura Ansón al Parc dels Estanys

bonart

El dia 20 de febrer s’inaugura a les 12 del migdia al Parc dels Estanys de Platja d’Aro l’exposició d’escultura de gran format de Bonaventura Ansón. L’exposició, que serà inaugurada per l’alcalde Joan Giraut i Cot, es podrà visitar fins al 3 de juliol del 2016.

Bonaventura Ansón (Tossa de Mar, 1945) proposa una escollida selecció dels seus temes preferits. Exceptuant Dona asseguda mirant el mar (1969), obra de joventut que no correspon a cap motivació definida, Pels forats de la memòria (1978) i Finestra oberta (1979) són exponents del tema de les finestres, una constant en la seva obra, que mostren el diàleg que manté l’artista entre el seu món propi, segurament com a contraposició entre la lluminositat de les de la seva vila natal i l’opacitat de les finestres cegues a l’internat en els anys de pubertat. Finestra barrada i Finestra, són també de la mateixa sèrie.

La sèrie Corcs esdevé una forta i crua crítica per la pèrdua de la identitat: la cultura mediterrània comença a desfer-se amb l’entrada d’influències foranies. El seu paradís desapareix inexorablement a mans d’un turisme massificat que l’engoleix. En són exemples: Caru Emmanuel (2002), Civera (1979), Rem partit (1986) i Estaca solitària (2006). Aquesta creixent mancança d’identitat porta a l’artista a expressar, de forma satírica, el seu punt de vista. Els gira-sols, que sempre donen la cara a qui més els escalfa, és el tema emprat en pintura i escultura com a exemple d’aquest oportunisme: Girasol partit (1994).

Amb Crani d’estrany animal (1989) i Predator (2003), Ansón fa palesa la seva repulsa a la violència i la seva pitjor conseqüència: la guerra. A la sèrie La primera arma, les escultures són el testimoni de com l’ésser humà pot arribar a convertir-se en el més bèstia dels animals. Presó de núvols (2011), La gàbia de la porta oberta (2013) i Capça trencada (2013), corresponen a una etapa molt més íntima i personal, posant en consideració el valor de l’embolcall, la capça, el cos material; davant el contingut, l’esperit, l’ànima, l’ésser. Ahir, avui, demà… (2013), ens planteja si som capaços de triar fredament, i Nàufrag (2015), pertany a la darrera de les sèries en la que l’artista pregunta: sabem on anem?

Etiquetes: ·

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Avís legal   Política de privacitat   Política de cookies