25 Maig 2018
Exposicions Vitoria-Gasteiz

Artium, convidat per la Fira d’Escultura Contemporània Sculto

bonart

Artium, Centre-Museu Basc d’Art Contemporani, presenta, convidat per la Fira d’Escultura Contemporània Sculto, l’exposició Més enllà dels meus peus. Col·lecció Artium, una mostra que reuneix una vintena d’obres del fons d’escultura del museu alabès i que romandrà oberta des del 25 de maig fins el 22 de juliol a la sala d’exposicions de l’Ajuntament de Logronyo. L’exposició permet revisar l’evolució de la pràctica de l’escultura des de la part final del segle XX fins a les gairebé dues dècades del XXI, amb obres, entre d’altres, de Leiro, Plensa, Moraza o Javier Pérez, d’una banda, i d’Aranberri , Prego o susana Solano, per otro.Más enllà dels meus peus és un projecte de Artium i està comissariada per Enrique Martínez Goikoetxea.

Tal com explica el comissari de l’exposició, Enrique Martínez Goikoetxea, el títol de la mateixa, Més enllà dels meus peus situa l’espectador en un espai que, tot i que pròxim i compartit, ja no li pertany i pot ser lloc d’afinitats i controvèrsies . «Les obres d’aquesta exposició ofereixen una visió de l’art contemporani i de com els seus interessos, històries i contextos se situen en el límit, en un lloc de confrontació, però també de trobada i de coneixement».

L’exposició compta amb 24 obres de 23 artistes. Entre elles es poden contemplar algunes peces de la Col·lecció Artium mai abans exhibides, com l’obra de Sergio Prego 00 Paret voluminosa, o la d’Alicia Mihai Gazcue, Doble negació, recentment adquirida. Altres peces són, per contra, més conegudes per haver participat en diferents mostres, com les d’Ibon Aranberri (Nova era), Ana Laura Aláez (Dits) o Santiago Serra (NO). La diversitat de la Col·lecció Artium en l’àmbit de l’escultura permet a més combinar obres d’alt contingut poètic, com Xarxa de Venus, de Javier Pérez, o El seu-dur, de Juan Luis Moraza, amb altres de monumentalitat contundent, com Unicéfalo, de Francisco Leiro, o Still Life III, de Jaume Plensa.

D’altra banda, encara dins l’àmbit de l’escultura, els usos de l’art contemporani fan que la selecció d’obres realitzades contemplin tècniques molt diferents, fins i tot algunes que en principi puguin semblar alienes a la pràctica escultòrica. És el cas de les obres de Susana Solano Edhe I i Edhe II (2004), dos vídeos en què les imatges, per la seva gestualitat, remeten a una obra en tres dimensions. El mateix succeeix amb una sèrie de dibuixos d’Elena Asins, Menhirs, el títol i contingut remeten també a la pràctica de l’escultura.

La mostra conté a més obres pròximes a la tècnica de la instal·lació, com Fenster / Vitòria, d’Ulrich Vogl, Oracle, d’Erick Beltrán, o Glory Hole, de Txuspo Poyo. L’obra més antiga és una Caixa buida, de Jorge Oteiza, datada el 1958, mentre que la més recent és l’esmentada de Sergio Prego, 00 Paret voluminosa, de 2014. Entre ambdues, obres de Manuel Saiz, Ana Laura Aláez, Francisco Leiro , Juan Luis Moraza o Jaume Plensa, realitzades en la part final del segle XX, i peces d’Ibon Aranberri, Jacobo Castellano, Alberto Peral, Bene Bergado o Santiago Sierra, pertanyents al segle XXI.

Sculto, fira d’art especialitzada en escultura contemporània, celebra a partir del 30 de maig i fins al 3 de juny la seva segona edició. La fira, situada al Mercat de Sant Blai de Logronyo, acull creacions d’artistes vius i en actiu, de qualsevol país i representats per galeries espanyoles, tot i que aspira a internacionalitzar la seva proposta en un futur pròxim. L’equip curatorial, format per Enrique Martínez Goikoetxea, Alicia Ventura, Inma Prieto i Adrián Piera, ha seleccionat a les galeries i els seus artistes d’entre totes les propostes rebudes a través d’una convocatòria pública.

Sculto pretén apropar l’art contemporani, i en concret l’escultura entesa com una obra en tres dimensions, a tots els públics. És un projecte de continuïtat compost per cinc programes: ScultodeDía, ScultodeNoche, Scultoeduca, Scultomuseo i Scultosigue. Al costat de l’exposició de la Col·lecció Artium, la fira organitza també una mostra de la Col·lecció DKV, comissariada per la seva directora Alicia Ventura, que es podrà visitar a la sala de la Capella de l’edifici de la Beneficència, de Logronyo. A més, la fira inclou també una exposició del fotògraf Fernando Maquieira, titulada Gabinet d’interferències, organitzada pel Ministeri de Cultura i comissariada per Paco Gómez.

A la imatge, escultura de Jorge Oteiza.

Etiquetes: · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt

c_Riera d'Oix, 12_17003 Girona_ 034 972 21 84 38 / 677 51 82 96

Política de privacitat   Política de cookies