25 maig 2013
Fires Barcelona

“Nefandus” de Carlos Motta i la galeria Rowing de Londres, premis LOOP 2013

bonart

El jurat de LOOP 2013 ha concedit dos guardons: el Premi Catalonia Rambles a Nefandus, una obra inèdita de Carlos Motta presentada a la Galeria Filomena Soares (Lisboa), i el LOOP Award a l’espai Rowing de Londres, que presenta una peça inèdita de Heather Philippson realitzada de forma expressa per a Barcelona. El jurat de LOOP 2013 està presidit per Bartomeu Marí, director del Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), i compost per Valentijn Byvanck, director del Centre de Cultura Contemporània Marres (Maastricht); Mark Nash, comissari independent, i Dirk Snauwaert , director de Wiels (Brussel·les).

El Premi Catalonia Rambles al millor treball exposat consisteix en l’adquisició de la peça per part de Screen Projects i la seva cessió a la Fundació MACBA. El LOOP Award a la millor proposta de galeria suposa la participació gratuïta de l’espai guardonat en la següent edició de la fira. En el primer cas, el jurat ha valorat la qualitat, la contemporaneïtat i la rellevància de l’obra en el context de la Col·lecció Screen, mentre que en el segon ha prevalgut la implicació, el risc, l’esforç i la contribució de la galeria en el context de la fira.

En aquesta edició 2013, el premi Catalonia Rambles ha estat concedit a la peça Nefandus, una estrena de Carlos Motta presentat per la galeria Filomena Soares. Nefandus deu el seu títol als pecats nefands, i tracta de resituar l’homosexualitat més enllà dels paràmetres hegemònics -morals, religiosos i fins i tot lingüístics-, fora de la dominació colonial, en un temps anterior en què no existien tals estigmes. És també una exploració de les empremtes d’aquestes històries en un paisatge mut i eloqüent alhora, i de com el sexe i la sexualitat han constituït eines de dominació en la història. Carlos Motta és un artista multidisciplinari el treball indaga en la història política amb la finalitat de crear contranarratives que li permetin rescatar relats, comunitats i identitats suprimits. L’obra de Motta ha estat exposada a la Tate Modern (Londres), The New Museum (Nova York), The Guggenheim Museum de Nova York, MoMA/PS1 Contemporary Art Center (Nova York), l’Institute of Contemporary Art (Philadelphia), i el Museu Serralves (Porto), entre d’altres.

El premi LOOP ha estat concedit a la galeria Rowing, un espai de Londres que presenta un treball inèdit de l’artista Heather Philippson, realitzat expressament per al context de LOOP. Es tracta d’una projecció al sostre que convida l’espectador a fer un viatge delirant ple d’emocions, música i disrupcions del llenguatge. LOOP és la primera fira en què Rowing participa. Rowing és una organització d’art contemporani a Londres que realitza projectes amb artistes dins i fora de l’espai de la galeria. Treballa tant amb creadors consolidats com amb emergents. També és una plataforma d’exposició, encàrrec a artistes i diferents projectes que inclouen performances, projeccions i debats crítics.

La fira ha experimentat importants vendes, entre les que destaquen múltiples edicions de l’obra d’Arnaud Dezoteux, Infinite Pursuit, presentada per Bendaña / Pinel Art Contemporain de París, així com l’adquisició per part de la Fundació Lutz Teutloff de l’obra de Marko Mäetamm Love a la galeria londinenca Nettie Horn. També significativa han estat les adquisicions de Agah Ugur de la Fundació Borusan d’Istanbul, que ha comprat les peces Manque de Preuves de Hayoun Kwon, que estava representada per la galeria parisenca Dohyang Llegeix Gallery; Women in Love, de Ferhat Özgür, presentada per la galeria Bernhard Bischoff & Partner, de Berna, i L’Hora Garrobo, de Jafhis Quintero, presentada per Analix Forever de Ginebra. Ugur, que assistia a LOOP per primera vegada, s’ha quedat sorprès per l’alta qualitat de les propostes i el nivell dels professionals internacionals reunits en un mateix lloc, pel que ha declarat repetir la seva presència a les edicions properes. La Fundació Macba ha adquirit els tres capítols del treball d’Adrian Melis, Moments que van marcar la història I, II, II, presentat per la barcelonina ADN galeria.

A la imatge, “Nefandus” de Carlos Motta.

Etiquetes: · · · · · · ·

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Subscripció edició en paper

50 € i l'edició digital gratuïta
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE

Subscripció edició digital

Rep la revista digital des de 25 €
4 números a l'any

SUBSCRIU-TE
agenda
d’exposicions
catalunya, catalunya nord,
illes balears, país valencià,
andorra i aragó
bonart revista bonart actualitat bonart gestora bonart agenda
a dalt
Política de privacitat   Política de cookies