banner-1280x150-gene

Exposicions

La Barcelona Gallery Weekend anuncia la programació de les 23 galeries participants

La Barcelona Gallery Weekend anuncia la programació de les 23 galeries participants
bonart barcelona - 27/07/16
Del 29 de setembre al 2 d'octubre se celebra la segona edició del Barcelona Gallery Weekend, la cita artística anual de referència a Barcelona per a amants de l'art, col·leccionistes, professionals i artistes. Durant quatre dies Barcelona es convertirá en el hub del sector artístic contemporani nacional i internacional. Galeries, institucions públiques i privades, museus i espais artístics independents se sumen a la iniciativa organitzada per Art Barcelona, l'Associació de Galeries d'Art Contemporani de Barcelona, que en aquesta segona edició creix en nombre de participants i propostes, posicionant-se així com una de les cites de referència al calendari artístic europeu. La segona edició del Barcelona Gallery Weekend comptarà amb una àmplia programació a les galeries més destacades de la ciutat, un programa d'intervencions artístiques produïdes especialment pel BGW 2016 en llocs emblemàtics i poc coneguts de Barcelona, rutes guiades, project spaces i exposicions en les principals institucions i museus. El BGW 2016 comptarà amb la participació de 23 galeries, 21 de Barcelona i 2 de L'Hospitalet de Llobregat, que albergaran cadascuna d'elles una exposició d'art contemporani o d'avantguarda creada per a la celebració de l'esdeveniment. A més, el centre d'art Blueproject Foundation se suma al programa general del BGW 2016. El comitè de selecció del BGW 2016 ha estat format pels crítics i comissaris Montse Badia, Àlex Mitrani i Joana Hurtado. Les exposicions: 3 Punts Galeria - Samuel Salcedo, Bewilderment (Desconcert). Instal·lació de gran format composta per 16 escultures esfèriques a les quals Samuel Salcedo (Barcelona, 1975) els ha modelat una expressió facial. El resultat són enormes cares situades de forma aleatòria a l'espai i amb expressions d'alegria, plaer, luxúria, indiferència… metàfora dels éssers humans. ADN Galeria - Kendell Geers, ProPaganDaDa. El conceptual Kendell Geers (Johannesburg, 1968) convida a l'espectador a renunciar a qualsevol explicació i a que es trobi cos a cos amb la seva obra. El resultat és una mescla d'angoixa i terror, d'alegria i fascinació. Una mostra en la qual l'artista sud-africà desmunta paradoxes lògiques. Ana Mas Projects - Laercio Redondo, Restauro / Restauració. L'artista brasiler Laercio Redondo (Parnavaí, 1967) presenta dues instal·lacions; Desvios (Desviaments) i Lembrança de Brasília (Memòria de Brasil), dues peces que parlen sobre la reconstrucció de la memòria històrica col·lectiva a través de l'arquitectura i l'urbanisme, reflex de les transformacions socials. àngels barcelona - Pep Agut, Penélope. Pep Agut (Terrassa, 1961) ha treballat durant 30 anys sobre models genèrics plàstics mentre Penélope teixia. Pep Agut, com Ulisses, viatjava pel món amb la seva obra. El resultat és el teixit de Penélope i no l'obra de Pep Agut. A|34 - Robert Janz. Robert Janz (Belfast, 1932), pintor, escultor i grafiter, presenta una mostra inspirada en els murs de la ciutat, peces que es fonen amb el paisatge urbà. L'artista presentarà dibuixos, pintures i escultures creades expressament per a aquesta exposició. A més, durant la inauguració, l'artista realitzarà una performance. etHALL - June Crespo, Chance Album nº1. June Crespo (Pamplona, 1982) presenta part de la seva producció recent. Instal·lacions escultòriques que són un amalgama de resina, metall, ciment, ceràmica i imatges impreses, barrejat amb elements funcionals com a canonades i frontisses, portadors d'informació que duen a l'espectador a la subjectivitat. Una mescla de paisatges mentals i experiències físiques. Galeria Balaguer - Víctor Jaenada, Fer coses – Doing things. Exposició-obra multidisciplinària que parla sobre el temps, denominador comú de totes les peces, creades exclusivament per a l'exposició, moltes d'elles in-situ a la mateixa galeria. A través de pintures, murals, instal·lacions, vídeos, àudios i performances, Víctor Jaenada (Barcelona, 1977) parla del temps, del més superficial al més transcendental, i ofereix algunes claus per entendre el temps en el qual vivim. Galeria Barbié - Valerio Adami, Jean Arp, Claudio Bravo, Alexander Calder, Giorgio de Chirico, Salvador Dalí, Óscar Domínguez, Jean Dubuffet, Domenico Gnoli, Julio González, Fernand Léger, Baltasar Lobo, André Masson, Joan Miró, Gaston-Louis Roux, L'imaginari irracional. L'imaginari irracional reuneix a una vintena d'obres del segle XX, des dels anys vint fins a finals dels setanta. El denominador comú és el component surrealista de totes elles; pura imaginació, irracionalitat, i amb un seductor llenguatge plàstic que apel·la al subconscient i incita a la reflexió. Galeria Carles Taché - Antoine d'Agata, Miguel Ángel Campano, Jordi Colomer, Tony Cragg, Alberto García-Alix, Michael Joo, Santi Moix, Cornelia Parker, Javier Pérez, Sean Scully, Bosco Sodi, Keith Tyson, Julio Vaquero, International Art Paper. La mostra reuneix obres de bona part dels artistes representats per la galeria, així com alguns convidats, sota un únic denominador comú: el paper i la seva reivindicació en les arts visuals. Artistes com Miguel Ángel Campano, Jordi Colomer, Michael Joo, Santi Moix, Javier Pérez, Sean Scully, Bosco Sodi, Keith Tyson o Juliol Vaquero estarán presents en la mostra. Galeria Estrany – de la Mota - Patricia Esquivias, Rueda, repite, mujer. Patricia Esquivias (Caracas, 1979) construeix relats a partir d'anècdotes. En aquest sentit, l'exposició reflexiona i investiga sobre els motius precolombins que decoren les voreres colombianes -després d'una residència artística en un poble de Colòmbia, l'artista es va quedar fascinada pels dibuixos dels seus paviments. Aquí va començar el seu relat-. Galeria Joan Prats - Erick Beltrán, El doble no existe / El doble de las mil caras. Erick Beltrán (Ciutat de Mèxic, 1974) presenta una mostra -a Joan Prats i Joan Prats Warehouse- en la qual reflexiona sobre la figura del doble: el que ens observa des de nosaltres mateixos, el que no descansa mentre dormim… Beltrán proposa un assaig visual, un diàleg emulant el que s'estableix entre conscient i inconscient. Galeria Marc Domènech - Xavier Escribà, D’on venim, on som. Projecte pictòric únic, efímer i irrepetible -l'obra només existeix durant els 47 dies que dura l'exposició-, i monumental -95 metres i 30 cm- format per quaranta-set unitats correlatives que ressegueixen tot l'espai expositiu de la galeria. Es tracta d'una biografia pictòrica de Xavier Escribà (París, 1969), en la qual cada capa acrílica i tram cromàtic amaga una vivència. Galeria Marlborough - Blanca Muñoz, Recapitulación. Primera exposició individual a Barcelona de l'artista Blanca Muñoz (Madrid, 1963). La mostra reuneix una dotzena de treballs d'acer inoxidable i ceràmica -creats entre el 2005 i l'actualitat- en els quals l'artista expressa el seu interès per la llum, la cosmologia i les formes orgàniques de la naturalesa. Galeria Senda - Anthony Goicolea, Simulacrum. Anthony Goicolea (Atlanta, 1971) crea paisatges manipulats digitalment i dibuixos que reflecteixen la bellesa de les siluetes corporals. Inspirant-se en la interacció amb la naturalesa i en la identitat i la migració, l'artista crea obres belles i grotesques capaces de provocar atractiu i repulsió. Aquesta és la segona mostra individual que l'artista cubà-americà realitza a la galeria. Galeria Toni Tàpies - Antoni Tàpies, Roba blanca. Una mostra que reflexiona sobre el valor i el significat de l'objecte més íntim: mocadors, mitjons, sabatilles i draps blancs, que han tingut una vida i després han caigut en desús, i que obtenen una nova existència en forma de collage sobre tela o fusta, després de ser manipulats, impregnats de pintura o vernís. Una selecció de peces d'Antoni Tàpies amb un potent significat simbòlic i universal. Galeria Trama - José Ramón Ais, Rosa Amorós, José Díaz, Jerónimo Hagerman, Jan Monclús, Parc natural. Parc natural és una exposició col·lectiva -comissariada per Frederic Montornés- sobre la il·lusió. El que veiem no és el que sembla, sinó el que volem veure. I aquesta il·lusió es plasma sobre el paisatge. Els artistes d'aquesta exposició saben molt de realitat, del camp, d'un paisatge, d'una il·lusió. Tots ells treballen, al·ludeixen o reflecteixen la il·lusió del paisatge. Mayoral - Alexander Calder, Julio González, Joan Miró, Pablo Picasso, Alberto Sánchez, Art Revolutionaries. Homenatge al Pavelló de la República Espanyola, 1937. Una exposició que permet mostrar i evocar el Pavelló espanyol de manera exhaustiva amb peces de Pablo Picasso, Joan Miró, Alexander Calder i Julio González. Després d'un any de recerca, la mostra, comisariada per Juan Manuel Bonet, director de l'Institut Cervantes de París, commemora el 80º aniversari de l'Exposition Internationale des Arts et des Techniques appliquées à la Vie Moderne, celebrada a París el 1937, amb l'objectiu de retre homenatge als artistes que van representar a Espanya. La mostra inclou la recreació de la monumental obra desapareguda de Miró, El Segador. Nogueras Blanchard - Jacopo Miliani, A Slow Dance Without Name. Jacopo Miliani (Florència, 1979) reflexiona sobre la construcció del desig a través de la performance, el teatre i la instal·lació. L'artista ha deconstruït un striptease -que es representarà durant la inauguració- a través del qual intenta qüestionar la interacció en un món format per imatges que pertanyen a la imaginació col·lectiva. ProjecteSD - Ana Jotta, Abans que me n’oblidi. En Abans que me n’oblidi queda molt clara la diversitat d'interessos i la versatilitat i multiplicitat dels recursos d'Ana Jotta (Lisboa, 1946), una de les artistes portugueses més destacades de les últimes dècades. L'exposició consta d'una selecció de les seves “notes a peu de pàgina”, una col·lecció d'objectes recollits del seu entorn quotidià, el seu camp de referència més directe. RocioSantaCruz - Pep Duran, Amorfa. Pep Duran (Vilanova i la Geltrú, 1955) presenta una sèrie d'assemblatges que han de ser llegits com un mural seqüència i mirats com amb una lupa. Es tracta d'un dietari objectual format per materials rebutjats, indultats, i que s'han solidificat convertint-se en artefactes fòssils. Sala Dalmau - Manuel Ángeles Ortiz, La màgia de Granada. Manuel Ángeles Ortiz (Jaén, 1895 – París, 1984), destacat membre de l'avantguarda històrica espanyola, contemporani i amic de Falla, Lorca o Picasso. L'exposició se centra en els seus anys de maduresa artística -finals dels 50 quan torna a Granada fins al 1980-. Obres que evoquen la ciutat de la seva joventut, amb un clar reduccionisme formal que deriva cap a un constructivisme líric. The Laboratory (Galeria Miquel Alzueta) - Julia Mariscal, Bruno Ollé, Sòlids en un líquid. Els dos artistes, que treballen junts per primera vegada, han creat una proposta liderada per una recerca de la llibertat dins del material. El treball de tots dos es basa en la combinació de processos matèrics, una simplicitat on els materials estan carregats de simbolisme. El treball de Bruno Ollé és aparentment reticular i ordenat, i el de Julia Mariscal respon a qualitats orgàniques. Víctor Lope Arte Contemporáneo - Mario Dilitz, Salustiano, Diàlegs des de l'ànima. Una exposició -comissariada per Julieta Luna- dels ar­tistes Salustiano (Sevilla, 1965) i Mario Dilitz (Innsbruck, 1973). L'obra pictòrica de Salustiano ret homenatge als grans mestres del renaixement, amb un enfocament hiperrealista. L'obra escultòrica de Mario Dilitz parla del sentiment a través de la gestualitat del cos i del rostre de l'obra. L'exposició tracta d'aquesta comunió entre dos artistes que convergeixen en un punt, primari i absolut, que és la cerca de l'ànima. Blueproject Foundation - Pieter Vermeersch. El centre d'art Blueproject Foundation se suma al programa general del BGW 2016 amb l'exposició de Pieter Vermeersch (Bèlgica, 1973). L'artista belga ha creat una instal·lació inèdita, pensada per a l'espai de la fundació, en la qual reflexiona sobre "el grau zero de les imatges" i l'arquitectura primària. Els espais singulars del programa “Composicions” Igual que en la passada edició, el BGW 2016 compta amb el programa "Composicions", cinc intervencions artístiques produïdes especialment pel BGW i que es podran visitar de forma gratuïta únicament durant els quatre dies de l'esdeveniment, situades en espais singulars i poc coneguts de la ciutat de Barcelona. El programa, comissariat per Latitudes (Max Andrews & Mariana Cánepa Luna), posa en valor la història cultural de la ciutat. La Biblioteca Pública Arús, fundada el 1895 pel filantrop, activista, home de teatre i maçó Rossend Arús, i donada al poble de Barcelona, les Cavallerisses de la Guàrdia Urbana de Barcelona, situades en un antic pavelló de l'Exposició Universal de 1888 i que avui alberga els 38 cavalls del cos de policia, el Club Billar Barcelona, fundat en 1928 en el subterrani de l'antic Coliseum de la Gran Via, i l'antiga fàbrica tèxtil Ca Trinxet, creada en 1905 i un dels millors exemples d'arquitectura industrial de L’Hospitalet, són alguns dels espais que albergaran les intervencions artístiques del programa “Composicions”. Els espais Biblioteca Pública Arús (Passeig de Sant Joan, 26) - Lola Lasurt (Barcelona, 1983). La Biblioteca Pública Arús, fundada l'any 1895 com a donació del filantrop, activista, home de teatre i maçó Rossend Arús (1844–1891), està situada en el pis del passeig de Sant Joan on ell va viure. Donada específicament al poble de Barcelona, va ser la biblioteca popular catalana més avançada del seu temps amb un equipament i uns horaris pensats per a la formació del poble treballador. La Biblioteca és un centre de recerca especialitzat en història social i cultural del segle XIX, amb seccions centrades en el moviment obrer, l'anarquisme, la maçoneria i Sherlock Holmes. Cavallerisses de la Guàrdia Urbana de Barcelona (Carrer Wellington, s/n, davant de la parada Wellington del TRAM Barcelona) - Wilfredo Prieto (Sancti Spíritus, Cuba, 1978). Les Cavallerisses de la Guàrdia Urbana de Barcelona, en el Parc de la Ciutadella, és un edifici de 1888 creat per albergar la Galeria de les Màquines durant l'Exposició Universal. Avui dia, els agents cuiden, domen i entrenen als 38 cavalls que formen part del cos. La Unitat Muntada de la Guàrdia Urbana, que va desfilar per primera vegada el 1856, avui realitza treballs operatius de caràcter policial i protocol·lària. Club Billar Barcelona (Gran Via de les Corts Catalanes, 595-599) - Lúa Coderch (Iquitos, Perú, 1982). El Club Billar Barcelona es va fundar en 1928 i està situat en el subterrani de l'antic cinema Coliseum a la Gran Via – edifici de 1923 reconvertit en teatre el 2006-. El Club Billar Barcelona és el club de billar degà d'Espanya i compta amb uns 60 socis. Els trofeus a les vitrines testimonien els títols guanyats a nivell nacional i internacional. El club disposa de sis taules de billar francès (carambola) per a socis i quatre per a públic, així com dues taules de billar americà (pool). Antiga fàbrica tèxtil Ca Trinxet (Carrer Santa Eulàlia, 182-212. L'Hospitalet) - Regina Giménez (Barcelona, 1966). Fàbrica de filats i teixits de cotó construïda en 1905 i tancada als anys 80. Durant anys va ser la fàbrica que més treball va donar en L’Hospitalet, i es considera com un dels millors exemples del patrimoni arquitectònic industrial de la zona tant per la importància productiva com pel seu valor social com a referent laboral i sindical del barri de Santa Eulàlia. A la imatge, Samuel Salcedo. Cortesia 3 Punts Galeria.
Eude, genericthumbnail_Centre Pere Planas nou 2021

Et poden
Interessar
...

0324-banner-bonart-Racisme-1280x107px