canal-mnactec-1280-150

Exposicions

Edu López i Teresa Moro, a Trinta Arte Contemporáneo

Edu López i Teresa Moro, a Trinta Arte Contemporáneo
bonart santiago de compostel·la - 02/06/17
Trinta Arte Contemporáneo (Virxe da Cerca, 24 bajo) de Santiago de Compostela inaugura dues exposicions que es poden veure fins al 15 de setembre: El humo de Walter d’Edu López i El mueble performance de Teresa Moro. El humo de Walter se'ns mostra com a motor d'una passió estranya i inevitable que s'alimenta del rescat a què ens veiem obligats tots els dies, i del qual l'artista recupera un fragment a manera de petita enciclopèdia del seu propi desassossec davant d'un panorama que amenaça en ruïna. Tot i que la inclinació a la imatge popular, cap al cartellisme o el TBO segueix sent molt evident en aquests treballs, l'artista no pot desprendre’s de la seva arrel fortament emparentada amb el gest independent de les primeres avantguardes (especialment amb artistes com Picabia o Duchamp) desviant el pes d’allò popular cap al seu propi estil i convidant a un joc de lectures paral·leles que, inevitablement, enriqueixen la mostra allunyant-la de la gèlida actitud “citista” de l'art purament pop. El mueble performance parteix de la investigació que Teresa Moro fa sobre una cadira solitària, dissenyada per Jean Prouvé, que es va trobar en un estudi de la Ciutat Universitària a París. Aquesta cadira la va portar fins a la cafeteria de la Residència d'Enginyers Industrials, emblemàtic espai que ja no existeix perquè va ser tancada a causa de les destrosses que va patir al maig del 68. Jean Prouvé va ser l'encarregat de moblar aquell recinte inaugurat en acabar la guerra a principis dels 50. En continuar les indagacions, Moro es va interessar per la casa que, en aquesta mateixa època, Prouvé havia construït a Nancy, on estava situada la seva fàbrica. Sempre va recórrer als seus propis dissenys i prototips per decorar-la. Al menjador a més de les cadires Standard, la família tenia una curiosa taula de 3 potes que Pierre Jeanneret els havia regalat especialment per ells. El dissenyador francès va buscar sempre en les seves creacions la senzillesa i l'economia de producció, però, aquells mobles signats per ell, bells i funcionals, són ara preuades peces de col·lecció.
La-Galeria-201602-recursBanner-Consuelo-Kanaga-180x180px_v1-cat-1

Et poden
Interessar
...

banner_aire_bonart_horitzontal