FCC-Segell-banner4
\

Notícies

"La permanent", art inesperat en espais quotidians

bonart lleida - 30/04/18
Banner-Anastasia-180x180px_v1-catLa-Galeria-201602-recurs
La Perruqueria Hoho, Vila de Foix 2 de Lleida, acull des del mes de gener i fins al 12 de juny La permanent, un cicle d'intervencions artístiques comissariat per Roc Domingo Puig que explora diferents possibilitats de comunicació i reflexió d'aquest espai en torn les arts contemporànies. Durant aquests mesos es podran veure obres de Jaume Clotet, Sambitos Dinàmics, Sergio Monje, Consol Llupià & Alexander Arilla, Marta Rosell i Anna Vilamú.

La permanent és un projecte que proposa estratègies d'instal·lació de produccions arsques contemporànies en una perruqueria, considerant per a fer-ho els usos i funcions específiques d'aquest lloc. Mitjançant aquest procediment és possible pensar en un atansament dels diversos usuaris de la perruqueria cap a les arts visuals, ja que promou la interacció amb el flux diari que implica aquest espai.

S'ha convidat a 6 artistes i col·lectius a parcipar d'aquest projecte, demanant a cada un intervenir la perruqueria adequant un projecte personal per aquest context específic. Durant 6 mesos les 6 propostes d'intervenció transformaran la perruqueria, plantejant relacions que prioritzen anar més enllà de la interacció amb la comunitat artísica, adreçant-se al públic que de manera quodiana fa ús d'aquest espai.

L'artista manresà Jaume Clotet proposa la intervenció Re-Vistes. L'artista transforma les revistes en mòduls decoratius vistosos i útils, que s'entenen com un puzle mòbil per anar canviant-lo dins de la lògica de la perruqueria HOHO. Per amenitzar l'espera a les perruqueries és tradició que s’ofereixin diaris i revistes per distreure i entretenir.

A la manera d'un comissari d'exposicions, que determina què mostra i com ho fa en una exposició, cada perruqueria decideix quin pus de revistes ofereix al seu establiment. En el cas de la perruqueria HOHO, les revistes dedicades a l'entreteniment són revistes de disseny, d'història i de cultura, en contraposició al tòpic de la perruqueria que té revistes de "cotilleo" o d'esports i automòbils.

A part del joc de temporalitats i de les dinàmiques de l'entreteniment, la intervenció site-specific "Re-Vistes" planteja un seguit de peces tri-dimensionals confeccionades amb revistes del National Geographic i d'Architectural Digest, que evidencien i potencien els moments d'espera lúdica, expandint la lectura convencional de les revistes per obrir noves dinàmiques d'interacció amb els lectors.

Jaume Clotet (Manresa, 1994) fa el que pot, i sempre busca entretenir i diverr-se amb el seu treball arsc. Es va graduar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona, on va decidir fer el que més li agradava quan era pet: dibuixar i fer paper machê. El dibuix li serveix per imaginar narraves que reflexionen sobre el món tecnològic actual; i, amb el paper machê construeix escultures naïfs que sovint remeten a mètodes artistics tradicionals.

El projecte convida tant les treballadores com els clients a jugar i experimentar amb la col·locació de les peces, assumint el paper de comissari, donant sentit a la disposició i a l’ús d’aquests mòduls.

A la imatge, intervenció "Re-vistes" de Jaume Clotet.

Et poden
Interessar
...

Baner BonArt 817x68 Agenda Girona Cultura