Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Exposicions

La galeria Fernando Pradilla, a PhotoEspaña 2018

La galeria Fernando Pradilla, a PhotoEspaña 2018
bonart madrid - 28/05/18
La galeria Fernando Pradilla participa en aquesta edició de PHE 2018 amb l'exposició individual Apunts de viatge de l'artista espanyol Germán Gómez (Gijón, 1972), un projecte que s'assenta plenament en les estratègies discursives de la producció artística contemporània, i que en l'àmbit del que fotogràfic, es defineix per la impuresa de la creació, la porositat dels llenguatges plàstics, la combinació de tècniques i suports i la hibridació que caracteritza a l'art actual. Apunts de viatge de Germán Gómez, és una mena de diari visual que registra i explora els episodis vitals del propi artista. Seguint el camí de sèries anteriors com "Anys 30", "De pares i de fills" o "Fitxats i tatuats", l'últim treball de Gómez descobreix nous capítols de la seva història personal; narracions que formen part de la seva intimitat i que intenten expressar-se a través d'una imatge fotogràfica de signe plàstic, intervinguda, hibridada amb tècniques dibuixístiques o escultòriques, i sempre com a peces úniques. El viatge interior, metafòric i real que devela aquest treball de Germán Gómez té com locaciones tres ciutats estretament lligades a la seva memòria: Venècia, París (o Versalles) i Madrid; escenaris que, evocats o expressos, es converteixen en vehicle de comunicació per projectar la complexitat de les seves passions, anhels i opinions. Las referències a la història de l'art i els estils artístics tornen a estar present en aquesta sèrie que reuneix un ampli repertori de escorços renaixentistes en la manera de tractar el cos masculí; un cos que des de diferents perspectives revela aspectes de la seva identitat, punts de vista sobre la sexualitat i el desig, i tot el pensament visual que subjau en l'obra d'aquest artista. Com apunta el comissari i crític d'art, autor del text que acompanya l'exposició, Sema D'Acosta, en les obres d'aquesta exposició "la qualitat de la llum sobre les superfícies resulta gairebé tàctil, una superposició de textures i plecs que reforcen el valor objectual d'unes fotografies que són capaços de convertir les imatges en volums a la manera que ho fa un alt relleu. Contemplem llençols enredades i cobertors interminables que emfatitzen el primer terme. De vegades escorços manieristes que reforcen el moviment i creen profunditat. Sens dubte, aquesta és una de les característiques principals del seu treball, ser capaç de superar el nivell del que representatiu per concebre una peça única que modula diversos llenguatges al mateix temps. El seu germen és fotogràfic, però absorbint en el seu desenvolupament de l'escultura i el dibuix. " L'Espai Projectes de la galeria Fernando Pradilla presenta Tempus Fugit de l'artista Javier Vanegas (Bogotà, Colòmbia, 1984) en el marc del Festival PHE 2018. La mostra consisteix en una selecció d'imatges i un vídeo de la sèrie Bressols, realitzats durant el passat any al cementiri de l'Almudena de Madrid. Les imatges ens mostren unes sepultures de nens morts prematurament que l'artista pren com a punt de partida per proposar aquesta reflexió sobre l'efímer i passatger de la nostra pròpia existència. A Vanegas li agrada citar Barthes en la seva anàlisi sobre la fugacitat de la fotografia que és en si mateixa un anacronisme ja que des del moment de la seva concepció aquesta comença a ser part d'un temps que li és aliè. [...] la fotografia només adquireix el seu valor ple amb la desaparició irreversible del referent, amb la mort del subjecte fotografiat, amb el pas del temps [...] A la fotografia del referent desaparegut es conserva eternament el que va ser la seva presència , la seva presència fugaç -aquesta fugacitat, amb la seva evidència, és el que la fotografia té de patètic-, feta d'intensitats. Dit d'una altra manera: és impossible separar el referent del que és en si la foto (Roland Barthes, La càmera lúcida). La mostra Tempus Fugit suposa així una reflexió poètica i circumstancial sobre el pas del temps i la legitimitat de perpetuar el record dels éssers estimats a través de l'arquitectura fúnebre, alhora que retrata el cementiri com a lloc de representació de la memòria. Javier Vanegas és llicenciat en Arts Plàstiques per la Universitat dels Andes; i actualment realitza el Màster de Recerca en Art i Creació de la Universitat Complutense de Madrid. Ha participat en reconeguts festivals de fotografia com Fotología, i exposat el seu treball en institucions de prestigi com el Museu d'Art Modern de Bogotà MAMBO i en el MACRO Museu d'Art Contemporani de Roma. Entre els reconeixements obtinguts destaquen el Premi del 6è Saló d'Art Bidimensionalotorgado per la Fundació Gilberto Alzate Avendaño; el Premi a les Arts Uniandinos IV versió i la menció d'honor del Premi Fernando Botero. Javier Vanegas exerceix la seva tasca docent a la Universitat dels Andes on imparteix l'assignatura de Fotografia Experimental; a la Universitat Jorge Tadeo Lozano ia la Pontifícia Universitat Javeriana. Des del 2012 és membre del Col·lectiu Si Ens Paguen Boys, iniciativa d'autogestió i comissariat independent. És Director i co-creador del Saló Universitari de Fotografia, plataforma de difusió i visualització de les propostes fotogràfiques que neixen en l'àmbit de l'educació superior del país. Així mateix ha participat en les biennals internacionals d'Asunción, Paraguai, Curitiba, Brasil i Venècia, Itàlia. L'exposició de Javier Vanegas estarà oberta al públic fins el 14 de juliol de 2018. A la imatge, obra de Germán Gómez.
BONART_BANNER_180x180PB_Online_BONART_180X180

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88