FCC-Segell-banner4
Andrea Santolaya, Rússia i Amèrica es troben a Mondo Galeria

Exposicions

Andrea Santolaya, Rússia i Amèrica es troben a Mondo Galeria

bonart madrid - 28/05/18
Nial nou-180x178Impremta Pages - banner-180x178
Mondo Galeria presenta del 2 al 30 de juny, l'últim treball inèdit de la fotògrafa madrilenya  d'Andrea Santolaya Russkaya Amerika. L'exposició es presentarà com llançament del nou estudi de l'artista (Sant Lluc 3, Madrid) i a Mondo Galeria Sinking Room (Sant Lluc 5, Madrid) com a preàmbul al mes de la fotografia a Espanya.

Russkaya Amerika és un viatge a l'extrem d'Alaska a la trobada amb l'últim assentament d'Old Beleivers (grup separat de l'església Ortodoxa Russa en 1966). Emigrats de Rússia s'assenten finalment en aquest recòndit racó del planeta fugint de la persecució per anys a través de tres continents (Sibèria, Xina, Brasil, Oregon i finalment Alaska).

L'exposició consta de quaranta fotografies en blanc i negre i es completa amb una col·lecció particular de llibres i anotacions recopilats a Alaska. Continua la tradició de l'artista a retratar petites comunitats aïllades, supervivents d'un avanç tècnic i filosòfic que caracteritza la nostra actualitat. La fotògrafa, després d'un període de convivència dins de la comuindad, ens porta un retrat contextual d'una realitat paral·lela contemporània amb imatges que ens permeten espiar la distància una quotidianitat diferent a través de la seva narrativa visual.

Aquesta terra que va ser part de l'Imperi rus, fins a l'any 1867 continua tenint una reminiscència del clima siberià fred i humit. La "Amèrica russa" era el nom de les possessions de Rússia a les Amèriques entre 1733 i 1867. Avui és l'estat d'Alaska. El 1666 els "Староверы" (Antics Creients) es van separar de l'Església Ortodoxa durant el patriarcat de Nikon i van fugir a l'Extrem Orient de Sibèria i altres països arreu del món. Des Manxúria al Brasil i més tard Oregon als Estats Units d'Amèrica.

La Pasqua russa "Пасха", "Pascha", és una de les festivitats més importants de l'església russa ortodoxa. "Христос воскресе". "Воистину воскресе (воскрес)!", "Crist ha ressuscitat!" "En efecte, ha ressuscitat". L'aclamació de Pasqua segueix fent ressò des de la mitjanit i continuarà fins avançada la matinada de l'1 de maig.

Al juny de 1968 cinc famílies russes d'Old Believers, nascuts en diferents països, van emigrar de nou i van fundar Nikolaevsk. Un petit poble rus aïllat a la península Kenai a Alaska, on van obtenir la nacionalitat americana amb l'ajuda de la Fundació Tolstoi. Les dues primeres famílies que es van establir i van construir les seves primeres cabanes van ser els Martushev i els Kalugin. Més tard arribarien els Fefelov, els Iakunin i els Basargin. Junts van començar aquest gran viatge que continua avui dia amb la seva descendència.

"Пасха", representa un espai per a la tradició i reminiscències culturals profundes. Es tracta d'una cerimònia que en ser fotografiada es converteix en el testimoni d'un fenomen tan tangible com és la fe. Una força espiritual els ha dirigit en el seu viatge al llarg de tres-cents anys per mantenir les seves creences.Dins de l'església de Sant Nicolau, el pare Nikolai Yakunin beneeix els feligresos durant Pascha, que comença a mitjanit i acaba a l'alba. Es diu que el fum de l'encens eleva les oracions al cel.

Andrea Santolaya (Madrid, 1982) ha desenvolupat un llenguatge fotogràfic personal i honest per retratar la vida de petites comunitats on destaca l'atemporalitat com llaç social. Ja sigui amb el Ballet Mikhailovsky de Sant Petersburg, a Rússia; l'ètnia warao del delta del riu Orinoco, a Veneçuela; el món de la boxa en els gimnasos de Nova York, Estats Units; o amb el centenari equip de rugbi Biarritz Olympique, a França. El seu treball fotogràfic permet entaular un diàleg amb l'espectador en mostrar la intimitat dels llocs, els personatges que l'habiten, la història i com es debat la societat en el seu entorn natural al llarg del temps. La contemplació i l'experiència personal mostrada a través de la fotografia constitueixen el fil conductor que uneix tots aquests projectes per explicar una història en imatges.

La seva col·laboració amb Carlos García-Alix comença l'any 2005, quan va realitzar la invitació de la seva exposició Madrid-Moscou a la galeria SEN de Madrid. Més tard va realitzar el "Making Of" i el cartell del llargmetratge documental El Honor de les Injúries dirigit per aquest artista.

A la imatge, fotografia d'Andrea Santolaya de la sèrie “Russkaya Amerika”.

Et poden
Interessar
...

Torrent_Pagès_Banner