punt de venda
newsletter
subscriure's
DIARI
Portada
Exposicions
Notícies
Opinió
Convocatòries
REVISTA
GESTORA
CONSULTORA
EDITORA
PRODUCTORA
ACCIONS
QUI SOM
punt de venda
newsletter
subscriure's
DIARI
Portada
Exposicions
Notícies
Opinió
Convocatòries
REVISTA
GESTORA
CONSULTORA
EDITORA
PRODUCTORA
ACCIONS
QUI SOM
punt de venda
newsletter
subscriure's
Exposicions
"Brassaï" a la sala Recoletos de la Fundació Mapfre
bonart
madrid
-
29/05/18
La Fundació Mapfre de Madrid presenta Brassaï del 31 de maig al 2 de setembre del 2018.
La sala Recoletos de la Fundació Mapfre és escenari de la mostra Brassaï, comissariada per Peter Galassi, conservador en cap del departament de fotografia del Museu d’Art Modern de Nova York (MOMA) del 1991 al 2011. La mostra, que arriba a Madrid després del seu pas per les sales de la Fundació a Barcelona, és la primera exposició retrospectiva de Brassaï organitzada des de l’any 2000 (Centre Pompidou) i la primera que té lloc a l’Estat espanyol des del 1993. Brassaï va ser un dels membres més destacats dins del conjunt de fotògrafs europeus i americans entre les dues guerres mundials, el treball dels quals va redefinir la identitat de la fotografia i va enriquir el seu potencial com a expressió artística. Brassaï (pseudònim de Gyula Halász, 1899-1984) va néixer a Brassó, Transilvània. Després d’estudiar art a Budapest i a Berlín, es va traslladar a París el 1924 per dedicar-se a la pintura, però molt aviat va trobar una font d’ingressos estable en la venda d’articles, caricatures i fotografies a diaris i altres mitjans il·lustrats, i va deixar a un costat el dibuix i la pintura, disciplines per les quals, però, continuaria sentint una gran devoció i que aniria reprenent al llarg de la seva vida. El 1949 va adoptar la nacionalitat francesa i mai va tornar al seu país natal. A mitjan anys 20, el procés de substitució de les tradicionals il·lustracions per fotografies en diaris i revistes estava en plena expansió. El treball de Brassaï per als mitjans el va portar a improvisar, en els seus inicis, una agència fotogràfica en la qual ell era l’únic empleat. Ell proporcionava a aquests mitjans les fotografies que altres capturaven. De mica en mica, en comprendre les possibilitats d’aquest fenomen, Brassaï va començar a realitzar i vendre les seves pròpies fotografies, i a obtenir aviat un gran reconeixement per això. Ningú va fotografiar París de nit tan exhaustivament i encertadament com ell, encara que també va acumular una col·lecció considerable d’imatges de París de dia.
A la imatge, Brassaï. Haute Couture Soirée. 1935. 17,6x21,1 cm. [Soirées 85 (image reversed)]. Estate Brassaï Succession, París. © Estate Brassaï Succession, París.
Brassaï
Sala Recoletos de la Fundació Mapfre
Et poden
Interessar
...
Biblioteca
/
Terrassa
ESPAI G D'ART PRESENTA LES ÚLTIMES PUBLICACIONS DE CARME ESPINET I PILAR LÓPEZ BAÉZ
bonart
Notícies
/
Màlaga
LA PROPOSTA DE CARLOS LEÓN SÁNCHEZ, ESCOLLIDA PEL CARTELL DE LA FIRA DE MÀLAGA 2018
bonart
Notícies
/
Bilbao
ALICIA KOPLOWITZ DÓNA AL MUSEU DE BELLES ARTS UNA PINTURA DE LUIS PARET I ALCÁZAR
bonart
Exposicions
/
Sitges
L'ART DEL RECICLATGE D'EDUARD PALAUS, A ARTAMORE
bonart