0324-banner-bonart-Racisme-1280x107px

Notícies

El Museu Reina Sofia rep 30 portades de La Codorniz originals d'Enrique Herreros

El Museu Reina Sofia rep 30 portades de La Codorniz originals d\'Enrique Herreros
bonart madrid - 26/06/18
El director del Reina Sofia, Manuel Borja-Villel i Enrique Herreros han signat un contracte mitjançant el qual aquest últim llega un conjunt de 45 obres del seu pare, l'il·lustrador del mateix nom, vinculades majoritàriament a la revista La Codorniz, que passaran a engrossir la Col·lecció. El llegat es compon de trenta portades de La Codorniz, (collages o dibuixos) dels primers anys de la revista i de 15 aiguaforts de la sèrie Tauromàquia de la mort realitzats per Enrique Herreros (Enrique García-Ferrers i Codesido), (Madrid, 1903- Pics d'Europa, 1977), reconegut il·lustrador, cineasta, dibuixant i humorista que va desenvolupar un treball artístic interdisciplinari des de la dècada dels vint en endavant. La presència de Ferrers a La Codorniz va ser realment significativa: autor de més de vuit-centes portades, milers de dibuixos i centenars de collages, va ser un dels principals responsables del disseny artístic i estil visual de la revista, caracteritzada per l'humor i ironia. El conjunt d'obres és de gran interès per a la col·lecció del Museu ja que s'emmarca en la línia d'investigació que es desenvolupa sobre el popular en l'art d'avantguarda i l'humorisme gràfic durant la postguerra a Espanya. Així mateix cal destacar que l'interès també rau en la pràctica inexistència en el mercat dels materials originals de les portades de la revista. La Codorniz va ser, sens dubte, la gran publicació d'humor de la dictadura, i en el pla artístic, la feina de Ferrers destaca en qualitat avantguardista i audàcia sobre la resta de col·laboradors. La revista va poder sobreviure al franquisme gràcies al distanciament amb l'immediat context polític però la seva gran assoliment va ser aconseguir la continuïtat amb un humor absurd i absurd de clara arrel avantguardista, una batalla contra la lògica i les convencions socials. Un segon conjunt d'obres que passarà a formar part de la Col·lecció és el dels 15 aiguaforts, de naturalesa goyesca, de la sèrie anomenada La Tauromaquia de la mort, que van ser realitzats per Herreros en l'any 1946. En ells s'aprecia la qualitat l'autor com a gravador i el seu domini de l'aiguafort i són d'interès per a la Col·lecció del Museu ja que es relacionen amb la iconografia clàssica de l'art espanyol fi de segle i amb l'obra gràfica d'altres autors espanyols primordials per a aquesta, com Goya i Gutiérrez Solana.
inclassificablesBANNERS BONART_180x180

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90