BONART_1280x150

Notícies

La Galeria Eli Klein presenta els treballs del fotògraf Zheng Guogu realitzats entre 1993 i 2016

La Galeria Eli Klein presenta els treballs del fotògraf Zheng Guogu realitzats entre 1993 i 2016
bonart nova york - 25/02/19
La Galeria Eli Klein, 398 West Street de Nova York, presenta els treballs del fotògraf Zheng Guogu realitzats entre 1993 i 2016 del 9 de març al 18 de maig de 2019. Fins i tot un clic de l'obturador és innecessari està comissariada per Christopher Phillips. Eli Klein Gallery presentarà una exposició individual d'obres de Zheng Guogu (1970), artista que treballa en resposta als ràpids canvis socials i econòmics a la Xina provocats per la globalització i la cultura dels mass media. Aquesta serà la primera enquesta de Photoworks històricament significatius de l'artista, el tractament de la fotografia ha seguit sent atrevit i inspirador. Comissariat per Christopher Phillips, reconegut comissari i crític d'art especialitzat en fotografia, l'exposició presentarà una selecció de Photoworks de Zheng Guogu des de 1993 fins a 2016 i estarà a la vista del 9 de març fins al 18 de maig de 2019. Zheng Guogu va néixer a Yangjiang, província de Guangdong, Xina. Va créixer quan l'impacte de la Revolució Cultural va disminuir quan el país va obrir la porta a un món cada vegada més globalitzat. Com a conseqüència d'aquest canvi profund, Zheng Guogu va tenir accés a les cultures d'Occident i Hong Kong a través de la televisió, pel·lícules pirateadas de Hollywood i jocs d'ordinador. Aquesta exposició primerenca als mitjans occidentals, la cultura i el consumisme va jugar un paper clau en la configuració de la visió del món i la pràctica artística de l'artista. Durant la dècada de 1990, Zheng Guogu va començar a experimentar amb la fotografia com a mitjà primari. Una de les seves obres més conegudes d'aquest període inicial és My Teacher (1993). En aquest treball, Zheng Guogu es troba al costat d'un home sense sostre prop de la seva pròpia edat al mig del carrer, ja que tots dos es burlen de tot cor. Zheng Guogu va trobar aquest home mentre estava a Yangjiang i va passar més de sis mesos observant el seu comportament, fascinat per la seva ignorància per les normes socials. Zheng Guogu va continuar experimentant amb la fotografia en obres com My Bride (1994) i Honeymoon (1995). En aquestes obres, va demostrar que la càmera es pot utilitzar per capturar una imatge aparentment verídica d'un esdeveniment completament fictici, similar a la forma en què les imatges de la cultura dels mitjans de comunicació venen una falsa realitat. El 1996, Zheng Guogu va crear The Vagarious Life of Yangjiang Youth, que va servir com a punt crucial en la seva carrera. Inspirat en la creixent popularitat de les pel·lícules pseudònies de l'est asiàtic com Young and Dangerous (1996), Zheng Guogu va dirigir un grup d'adolescents per vestir-se a l'estil dels personatges de la pel·lícula i recrear la violència representada en escenes seleccionades. La sèrie fotogràfica resultant il·lustra el poder dels mitjans de comunicació i la seva capacitat per influir en la joventut per desfer la seva pròpia identitat cultural tradicional a favor de noves actituds i maneres de comportament. A l'exposició es mostrarà un conjunt complet de 16 gravats d'aquesta sèrie. L'exposició també inclou les obres posteriors de Zheng Guogu des de 1997 fins a principis dels anys 2000, on va disposar imatges extremadament petites que a penes són visibles en un sol full de paper. La seva obra més coneguda d'aquest període és Ten Thousand Customers (1997), concebuda com una edició de 10.000 impresos únics relacionats amb el medi ambient contemporani. Les imatges a gran escala, de doble exposició, reflecteixen la visió de Zheng Guogu de l'excés d'estimulació dels mitjans de comunicació xinesos. D'una banda, la quantitat d'imatges contingudes en el fotocòpic parla de l'excés d'estimulació i l'escalat massiu del consum de mitjans. Al mateix temps, també juga sobre el valor de l'exclusivitat en el món de l'art. Des de principis del 2000 fins al 2016, la pràctica fotogràfica de Zheng Guogu va continuar evolucionant, tal com es va veure en la sèrie Computer Controlled by Pig's Brain, que va començar el 1999 amb pintures de text procedents de fonts de mass media com Yes !, una revista d'estil adolescents de Hong Kong. Els gràfics de text es van modificar digitalment i es van imprimir com a personatges de relleu de goma que després es cosien o s'adherien al llenç. A la imatge, fotografia de Zheng Guogu.
inclassificablesLa-Galeria-201602-recurs

Et poden
Interessar
...

Banner-Consuelo-Kanaga-1280x150px_v1-cat-1