JP_Bonart-1280x150px-Online-

Exposicions

La Col·lecció MACBA en sis “Episodis crítics (1957-2011)"

La Col·lecció MACBA en sis “Episodis crítics (1957-2011)\
bonart barcelona - 06/11/12
Sota el títol Episodis crítics (1957 – 2011). Col·lecció MACBA el Museu d’Art Contemporani de Barcelona presenta, amb el patrocini de la Fundación AXA, una nova ordenació de la seva col·lecció. Aquesta tria suggereix alguns antecedents del que avui anomenem una crisi sistèmica. La mostra, que reuneix més de 200 obres de 64 artistes, està articulada en sis episodis: Cal fugir del contingut com d’una plaga; L’art de la primera globalització; Fissures; Voyeurisme, fetitxisme i narcisisme; Treball, poder i control i Déconnage. Aquests episodis es despleguen a totes les plantes del Museu i, fins i tot, surten a l’espai públic amb Shipwreck and Workers (Version 3 for Kassel) (2005-2007) d’Allan Sekula. D’aquesta obra, que es va mostrar a la Documenta de Kassel de 2007,  s’exposa ara una part a la plaça dels Àngels i, l’altra, a l’interior del Museu. Aquesta exposició coincideix amb el 25è aniversari de la Fundació MACBA, que celebra que porta un quart de segle construïnt Col·lecció. Entre els artistes representats a l’exposició hi ha: Ignasi Aballí, Lara Almarcegui, Art&Language, Judith Barry, Dara Birnbaum, Marcel Broodthaers, Joan Brossa, Öyvind Fahlström, Peter Friedl, Dan Graham, Hans Haacke, Raymond Hains, Joan Hernández Pijuan, Mike Kelley, David Lamelas, Paul McCarthy, Matt Mullican, Miralda, Hélio Oiticica, Pere Portabella, Robert Rauschenberg, Àngels Ribé, Gerhard Richter, Allan Sekula, Andreas Siekmann, Antoni Tàpies i Krzysztof Wodiczko, entre d’altres. L’exposició s’articula en una sèrie d’episodis, que es poden recórrer amb autonomia, situen les transformacions socials i polítiques en el context immediat de les crisis que marquen el progés de l’art contemporani.  Un dels episodis centrals de l’exposició reprèn la frase del crític d’art americà Clement Greenberg. Cal fugir del contingut com d’una plaga recupera l’autocrítica de la pintura iniciada als anys seixanta respecte a un art que apel·lava estrictament a les percepcions individuals. Aquest àmbit parteix d’una revisió del gènere pictòric i avança cap a unes pràctiques artístiques que s’esforcen per comprendre la realitat social contemporània. L’art de la primera globalització és el resultat d’aquest procés històric. Un tercer episodi es centra en la idea de subjecte, Fissures. Aquest interroga els criteris amb els que construïm la nostra visió del món i es pregunta com desaprendre allò après. Vinculat també a les subjectivitats contemporànies, Voyeurisme, fetitxisme i narcisisme s’endinsa en el nou règim visual d’un món acostumat a les convencions pròpies de la pantalla i el cinema. Finalment, Treball, poder i control pivota entorn les noves formes de vida i els sistemes de producció vinculats al capitalisme avançat. En aquest context, es projecta Déconnage, un document que recupera la figura del psiquiatra català Francesc Tosquelles en el centenari del seu naixement. La Col·lecció MACBA en sis “Episodis crítics (1957-2011)” es podrà veure del 8 de novembre del 2012 a mitjans de juny del 2013 al MACBA de Barcelona. A la imatge, "Shipwreck and Workers (Version 3 for Kassel)" 2012, d'Allan Sekula. Tinta impresa sobre vinil. Col·lecció MACBA. Consorci MACBA. Donació de l'artista. © Allan Sekula, 2012. Foto: cortesia de l'artista  
thumbnail_Centre Pere Planas nou 2021La-Galeria-201602-recurs

Et poden
Interessar
...

GC_Banner_TotArreu_Bonart_817x88