FCC-Segell-banner4
El pavelló Mies van der Rohe reflexiona sobre el pas del temps amb “1:100 Past and Present”

Exposicions

El pavelló Mies van der Rohe reflexiona sobre el pas del temps amb “1:100 Past and Present”

banner-elscatala-180x180pxImpremta Pages - banner-180x178
El 13 de setembre de 2017, l’artista alemany Michael Wesely va posar una càmera a l’interior de pavelló Mies van de Rohe, encarada cap a l’exterior, va activar el disparador deixant l’obturador obert i se’n va tornar cap a Berlin, on viu i treballa. Al cap d’un any exacte, el 13 de setembre de 2018, Weseley va tornar a Barcelona i va prémer de nou botó, aquest cop per donar per conclòs el temps d’exposició.

El resultat és una fotografia de gran format, titulada 1:100 Past and Present, que relata el pas implacable del temps, que esborra qualsevol rastre de presència humana tot i les 100.000 visites anuals del pavelló. Amb cert aspecte fantasmagòric, la foto posa en evidència allò que roman i allò que desapareix, les presències i les absències i proposa un exercici d'arqueologia visual. Ara, la fotografia s’exposa fins al 13 d’octubre in situ, impresa sobre vidre al mateix lloc des d’on va ser presa, produint un interessant efecte de reflexos i diàlegs entre la fotografia i la realitat.

El títol, 1:100 Past and Present, evoca l’escala més utilitzada en arquitectura i Wesely hi juga, traslladant la idea d’escala, sempre vinculada a l’espai, a la dimensió temporal, com a homenatge a la Bauhaus, quan fa 100 anys de la seva fundació. Al pavelló s’hi poden veure també dues altres obres en gran format de Wesely, l’estació de ferrocarril de Nova Delhi amb una exposició de 10 minuts, i Giverny –ubicada a la part exterior– una foto presa durant sis mesos en un entorn natural –un estany– que adquireix un aire pictòric i que proporciona una visió més abstracta del pas del temps. Nascut a Munich l’any 1963, Wesely fa anys que experimenta amb fotografies de gran format i llargs temps d’exposició per les quals ha desenvolupat una particular tècnica pròpia.

Tant la directora de la fundació Mies van der Rohe, Anna Ramos, com el comissari artístic de la proposta, Joachim Jäger, han destacat que, tot i l’aparent simplicitat, l’arquitectura del pavelló presenta certes complexitats i que estan en contínua exploració de nous espais i noves possibilitats a l’hora de presentar-hi peces artístiques.

A la imatge, Michael Wesely (al centre) explica la seva obra al pavelló Mies van der Rohe; darrera seu, la fotografia de l'estació de Nova Delhi. 

Et poden
Interessar
...

970x250_appec2021