benedormiens_Àlvar_suñol_2

Exposicions

Piramidon, Centre d'Art Contemporani presenta l'obra de Tono Carbajo

bonart Barcelona - 06/06/14
Piramidon, Centre d\'Art Contemporani presenta l\'obra de Tono Carbajo
AAFF-Banner-Bonart-180x178px-A-land-is-a-landEmociona't_Banner_180x178_3
Piramidon, Centre d'Art Contemporani del carrer Concili de Trento, 313, planta 16 de Barcelona s'inaugura el dia 12 de juny l'exposició Entres sueños, alas y cascabeles de Tono Carbajo que es podrà visitar fins a mitjans de setembre.

En aquesta ocasió, l’artista gallec Tono Carbajo mostra algunes de les seves últimes obres. Fotografia, objecte o videoinstal·lació són alguns dels llenguatges utilitzats per aconseguir un resultat que se situa als extrems del suport, navegant entre les dues, tres o quatre dimensions.

Tono Carbajo fa tangible un univers de compromís social, de reflexió, de gust i disgust per la vida. Mentre naufraguem com a societat i, sovint, també com a persones, no deixem d’allargar la mà i intentar salvar-nos de nou. I aquesta idea es projecta en una paret blanca, on les ones del mar colpegen, sense decans, i les restes d’un naufragi suren entre mans blanques i delicades. Algunes demanen auxili; altres, ja han callat. Just al davant, mirades que reflecteixen somnis trencats es projecten entre les ales desmembrades d’un avió.

Vertebrant tota l’exposició, la fusta dels marcs de portes i finestres oblidats al carrer es converteix en matèria primera de Tono Carbajo. Quan aquesta fusta arriba al taller i l’artista comença el procés de conversió, el material es despulla, desprèn la seva olor i deixa veure les diferents capes de pintura que l’han anat vestint amb el pas del temps. L’artista, conscient d’aquesta herència, ret homenatge a un material que ha emmarcat persones i que ha sostingut, al damunt de les seves espatlles, una estructura arquitectònica i possiblement també personal.

Aquesta poètica dels materials es converteix en fonamental en el discurs artístic de Tono Carbajo, que sembla que pugui llegir les històries viscudes en contacte amb el material. Sembla que pugui recuperar les empremtes marcades al damunt de la fusta i reconstruir les vides d’aquells que un dia la van tocar.I és en aquest moment quan l’artista es converteix en arqueòleg de la contemporaneïtat.

Et poden
Interessar
...

BANER_BIENNAL_Bonart-400x68