Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90

Notícies

Programació del primer trimestre del 2015 de la Fundació Vila Casas

Programació del primer trimestre del 2015 de la Fundació Vila Casas
bonart barcelona - 26/11/14
La Fundació Vila Casas ha donat a conèixer la programació del primer trimestre del 2015 en els seus diferents espais expositius. Agustí Puig, “Va voler ser boira i va voler ser vent” Museu Can Framis?15/09/2014 - 22/02/2015. Exposició d’una trentena d’obres –produïdes entre final dels anys 90 i el 2013– d’aquest pintor i gravador nascut a Sabadell el 1957, que presenta un treball de manufactura ràpida i vigorosa, en què els colors terrosos, els rogencs, blancs i negres esdevenen espais de reflexió sobre l’essència de la vida. Influït per la transavantguarda, el còmic i el disseny gràfic, l’artista reivindica les arrels de l’art pop en una producció artística que té l’home i el seu context com a eix del seu treball. La present exposició –emplaçada a l’Espai AØ del museu fins al febrer– sobrepassa el concepte convencional d’espai expositiu on les obres, bidimensionals, resten suspeses a les parets. Així, en canvi, “Va voler ser boira i va voler ser vent” recrea una escenografia en què, a manera de cambra funerària, l’espectador se sent com en l’avantsala d’un gran teatre amb la pintura de la vanitas com a protagonista. Narcís Comadira, “Obres amb arbres (i altres vegetals)” Espai Volart?22/01/2015- 26/04/2015. Escriptor, poeta, pintor, crític, comissari, periodista... Artista autodidacta que tendeix als colors càlids i les formes simples i geomètriques, Narcís Comadira (Girona, 1942) alterna el lirisme i un traç pictòric ferm en una producció artística que apunta cap a l’abstracció. L’artista encetà la seva trajectòria seguint postulats noucentistes que desembocaren en un expressionisme kandinskià, però acabà decantant-se per fórmules pop i de transavantguarda. En aquesta exposició, l’obra de Comadira manifesta una voluntat organicista i el muntatge, dividit entre nuclis poètics, transita entre les diferents etapes i motius de la seva obra. El seu procés creatiu es revela a l’espectador, a més, a través de la presentació d’esbossos i treballs preparatoris que connecten el seu univers artístic amb la natura. Jordi Fornàs / Joan Pedragosa, "Portes i flexums" Espai Volart 2?22 /01 /2015- 26 /04 / 2015. La mostra es planteja com un espai de confluència entre dues veus que renovaren el llenguatge de la plàstica i el volum des de la disciplina del disseny gràfic. Fornàs dotà d’una nova estètica, durant els anys 60, la imatge del sector cultural català, en les cobertes dels discos d’Edigsa, les portades dels llibres d’Edicions 62 i de la col·lecció de novel·la negra “La cua de palla” i el disseny de la revista Serra d’Or. Pedragosa, per la seva banda, es féu un nom com a dissenyador “rigorós i científic” i ens llegà treballs memorables, com el logotip de l’insecticida Fogo i una fecunda obra cartellística, d’il·lustració i disseny editorial. Josep Subirà-Puig, “Subirà-Puig, fill dels arbres” Espai Volart 2?22/01/2015- 26/04/2015. Comissariada per Àlex Mitrani, l’exposició és un homenatge a la trajectòria d’aquest escultor (Barcelona, 1925) que féu de la fusta la matèria primera del seu treball, per a la creació d’escultures de gran ritme espacial i potència expressiva. Guerrers, natures mortes, màscares, ocells i gàbies habiten un escenari protagonitzat per la llum que s’escola entre els nervis corporis i volumètrics que vetllen per un equilibri cosmològic, la prestidigitació i l’expressivitat més elucubrada o introspectiva. Com instruments arcaics de corda, la producció escultòrica de Subirà-Puig juxtaposa ritmes i cadències que s’escolten més enllà d’unes fronteres que separen el món real del subconscient. Francesc Serra “L’artista al seu taller. Fotografies de Francesc Serra” Museu Palau Solterra?07/02/2015 - 17/05/2015. El pintor i fotògraf autodidacta Francesc Serra (Barcelona, 1877-1967) va estar vinculat a l’ambient artístic i cultural del modernisme per la seva tasca com a reproductor d’obres d’art. La seva contribució documental és tan vasta que, avui dia, se’l considera un cronista fonamental de l’art modern i contemporani. Els seus treballs més reconeguts són les sèries de retrats d’artistes realitzades entre 1902 i 1915, que mostraven a l’espectador un vessant profundament íntim i humà del geni creador. L’exposició que ocuparà el Palau Solterra a partir del 2 de febrer divideix el treball de Serra entre les temàtiques de plein air, pintor i model, dones, família i primers plans, entre d’altres. Ramon Manent. “Artistes del fons al seu taller. Fotografies de Ramon Manent” Museu Palau Solterra?07/02/2015- 17/05/2015. Ramon Manent (Mataró, 1948) s’especialitzà en la fotografia com a retrat de l’art i l’arquitectura, i copsà amb una gran sensibilitat les formes, textures i colors dels objectes. Encuriosit pel modernisme de Gaudí, Manent fou reconegut per la lectura bidimensional que féu de les seves obres, arribant a traslladar en el pla tota la seva sinuositat i organicisme. Perfils emblemàtics o detalls sorprenents i poc coneguts de l’arquitectura gaudiniana són capturats per l’objectiu del fotògraf, que ofereix bells instants de color a l’espectador. Tom Carr. “Dualitats”?Museu Can Mario 14/02/2015 - 24/05/2015. Tom Carr (Tarragona, 1956) és un artista que combina l’escultura, la instal·lació i la pintura, encuriosit per la possibilitat de diàleg que obre l’obra d’art amb el seu entorn. El seu treball mostra a l’espectador la importància de la idea o essència primera de la forma per a la creació d’un joc d’oposicions i dualitats en estreta relació dialèctica. Es confronta, així, el blanc amb el color, el moviment amb la quietud, llum i matèria, rodó i quadrat, lleuger i pesat, finit i infinit i, finalment, interior i exterior, il·lustrant paraules de Goethe: “allò que és a dins (la idea) també és a fora (la forma)”. Rosó Cusó, “Solsticis” Museu Can Mario 14/02/2015 - 24/05/2015. El treball de Rosó Cusó (Barcelona, 1965) va més enllà de l’aparença de la matèria, sigui quin sigui el seu estat –líquid, sòlid o lumínic–, per traspassar el món tangible i situar-se en una atmosfera mística de reflexió i contemplació de la natura, perfectament annexionada als diferents suports emprats. En aquest treball d’investigació sobre la llum, l’artista ha creat una instal·lació escultòrica, lluminosa i sonora que vol descriure la percepció, des d’un espai interior, dels canvis de to de la llum al llarg del dia i segons l’època de l’any, de manera semblant a com van intentar copsar-los els impressionistes. Marta Vergonyós. Museu Can Mario 14/02/2015 - 24/05/2015. L’artista i cineasta Marta Vergonyós (Esclanyà, 1975) presenta un “exercici de meditació profana” entorn de la contemplació del punt on mar i cel es fonen: l’horitzó. Al llarg de tres mesos, durant un minut d’estricte silenci, Vergonyós va enregistrar un enquadrament determinat de la sortida del sol i el capvespre des de la finestra d’un estudi de Sant Martí d’Empúries. El projecte reprodueix una pràctica ritual i catàrtica que entronca amb un anhel d’infinitud i un homenatge a la bellesa dels blaus, gamma cromàtica associada amb la dimensió més íntima de l’individu. A la imatge, Dualitats de Tom Carr.
La-Galeria-201602-recursImpremta Pages - banner-180x178

Et poden
Interessar
...

Bonart_banner-1280x150_FONS-AVUI-90