BONART-817x68px-Màscara
L\'absolut de Lluís Vilà a Ei! Espai d\'impulsió

Exposicions

L'absolut de Lluís Vilà a Ei! Espai d'impulsió

bonart barcelona - 04/06/15
180x180-1thumbnail_arranzbravo. general 04-2014
Ei! Espai d’impulsió de Barcelona és escenari de la mostra Lluís Vilà. L’absolut: llums i ombres, organitzada per la Fundació Lluís Coromina amb la col·laboració de Bonart Cultural.

L’exposició aplega tres de les més importants sèries de Lluís Vilà (Banyoles, Girona, 1952-2010): Absolut (2009), Nautes (2006-2009) i El congrés de l’absolut (2010).

El concepte de l’Absolut va marcar la darrera creació de Vilà. Entès com a concepte bicèfal: principi i fi, construcció i destrucció, el seu és un absolut que apareix després de desconstruir la pròpia obra, és un espai blanc que, en el seu silenci perfecte, conté totes les pintures possibles.

Amb aquest plantejament, la sèrie Absolut, de Lluís Vilà, funciona com a contraposició d’aquella història de l’art reconeguda per la tradició cultural i la memòria visual. Per exemplificar aquest procés, Lluís Vilà posava el cas de Jackson Pollock i el dripping –tècnica pictòrica característica de l’Action Painting nord-americana basada en el goteig de pintura–: “Si ell feia dripping –explicava l’artista de Banyoles–, jo faig undripping, despinto les meves pròpies obres amb aire a pressió o amb aigua fins que pràcticament han desaparegut. Si no m’aturo, el resultat seria el blanc inicial...”.

Els Nautes o navegants de Lluís Vilà són personatges enfrontats al desconegut, llançats a una barreja de consciència i inconsciència per la seva curiositat sense límits. Els nautes són éssers sense rostre, són anònims, ja que és amb el misteri quan també comença l’art i les preguntes.  Per últim, la sèrie El congrés de l’absolut són baixos relleus de llum, homenatge a Jorge Luis Borges i al seu Libro de arena.

A la imatge, L'absolut de Lluís Vilà.

Et poden
Interessar
...