JP_Bonart-1280x150px-Online-

Notícies

La firma japonesa de prêt-à-porter Comme des Garçons, al Museu de Belles Arts

La firma japonesa de prêt-à-porter Comme des Garçons, al Museu de Belles Arts
bonart bilbao - 03/12/19
El Museu de Belles Arts de Bilbao exposa dins el programa L'Obra Convidada, patrocinat per la Fundació Banc Santander, una creació de la col·lecció tardor-hivern 2016 de la firma japonesa de prêt-à-porter Comme des Garçons, fundada i dirigida per la dissenyadora Rei Kawakubo. La peça pertany a la col·lecció de l'Palais Galliera (Museu de la Moda de París). Es tracta de la primera vegada -en els 18 anys en què es desenvolupa al nostre museu el format expositiu L'Obra convidada- que es presenta una creació de moda, ja que, durant les 61 edicions precedents s'han mostrat a el públic principalment pintures , però també escultures, obres sobre paper, tapissos, peces arqueològiques, instal·lacions i, fins i tot, una performance. Les exposicions de moda al Museu de Belles Arts de Bilbao, però, han tingut comptats però notables precedents en les mostres Balenciaga. El disseny de el límit i Els anys 50. La moda a França 1947-1957, celebrades el 2010 i 2015 respectivament. Aquesta última va reunir més de cent models i complements en la seva majoria pertanyents a l'Pallais Galliera, seleccionats per la seva llavors director Olivier Saillard. Per a la seva exhibició a Bilbao es va comptar com a comissària associada amb Miren Arzalluz, que en l'actualitat dirigeix ​​el museu parisenc. Experta en història de l'vestit i de la moda, Arzalluz ha seleccionat en aquesta ocasió una espectacular peça contemporània, en aquest cas de la signatura d'avantguarda Comme des Garçons, que estableix un diàleg fluid entre les formes orgàniques i els vius colors de les pintures de la sala Ñ (Nabar / multicolor) de l'alfabet de l'museu de Bilbao. Cada disseny de la casa Comme des Garçons és un manifest. Kawakubo ha apostat sempre per la deconstrucció de les peces des de la seva primera desfilada a París el 1981, fins que el 2014 les seves siluetes sense concessions, ja de per si sofisticades, es van transformar en imponents estructures. El tema de cada col·lecció dóna lloc a nombroses interpretacions, que la creadora tot just explica. La de tardor-hivern 2016 invoca als "punks de segle XVIII" i té el seu origen a Lió, ciutat cèlebre per les seves manufactures de seda, d'on la dissenyadora extreu la riquesa dels tres brocats florals que conformen aquesta peça piramidal. Però ho fa desviant l'atenció dels seus luxosos materials cap a l'estructura esglaonada, que remet als vestits amb tontillo de segle XVIII però que també recorda a les ales d'un escarabat o a la reixeta davantera d'un cotxe. En contrast, les sabates decorats amb pèl artificial aporten suavitat a la imponent armadura d'el vestit, amb un gest de complicitat a la pell que adornava alguns sabates de el segle XVIII. Rei Kawakubo concep sempre les seves creacions en tres dimensions, de manera que obliga l'espectador a envoltar per interpretar-les en la seva totalitat. A la imatge, d'esquerra a dreta: Miguel Zugaza, director del Museu de Belles Arts de Bilbao; Miren Arzalluz, directora de l'Palais Galliera, Musée de la Mode de la Ville de Paris; Alexandre Samson, responsable de la col·lecció haute couture i creació contemporània, Palais Galliera, Musée de la Mode de la Ville de Paris; i Maria Beguiristain, directora d'Art i Exposicions de la Fundació Banc Santander.
JP_Bonart-180x180-Online_thumbnail_Centre Pere Planas nou 2021

Et poden
Interessar
...

banner_aire_bonart_horitzontal