FCC-Segell-banner4

Notícies

La indústria cultural a Europa genera 7,7 milions de llocs de treball i més de 667.500 milions de euros d'ingressos

bonart barcelona - 09/12/15
BONART-180x180-Cervellson-Habita-el-Masclisme-EXPO-FundSERGI-banner-bonart
La indústria cultural va generar a Europa uns ingressos per valor de 709.000 milions de dòlars (667.545.000 d'euros) el 2013, el que representa el 32% del total mundial, i 7,7 milions de llocs de treball. A nivell global, els ingressos van ascendir a 2.250.000 milions de dòlars (2.120.000 milions al canvi en euros) i els llocs de treball creats a gairebé 30 milions. Així, el vell continent se situa com a segon mercat global, després de la regió d'Àsia-Pacífic. Aquesta és una de les principals conclusions que s'extreu de l'estudi Cultural Times 2015 de EY, que analitza les indústries culturals i creatives (ICC) a nivell global i el seu impacte econòmic i social en els mercats. L'informe, que ha analitzat 11 sectors de cinc regions mundials, té per objectiu mostrar el pes i la influència que generen les ICC en les economies desenvolupades i emergents.

Els resultats de l'estudi també revelen que els sectors que més ingressos van generar a Europa el 2013 van ser el publicitari, televisiu i de les arts visuals, aconseguint 143.700 milions de dòlars (135.800 milions d'euros), 129.200 milions de dòlars (121.680 milions d'euros) i 121.500 milions de dòlars (114.428.000 d'euros), respectivament. Els que més ocupació van generar el 2013 van ser el sector de la música, 1,3 milions de llocs de treball; les arts escèniques, 1,2 milions; i la publicitat, 1 milió.

A nivell mundial, Àsia-Pacífic es posiciona com el primer mercat de la indústria cultural, després d'arribar 743.000 milions de dòlars en ingressos (700.084.000 d'euros), el que representa el 33% de les vendes globals, i generar 12,7 milions de llocs de treball. Amèrica del Nord es situa en tercera posició amb uns ingressos de 620.000 milions de dòlars (584.189.000 d'euros) i 4,7 milions de llocs de treball.

L'informe de EY destaca el cas de Bilbao com a icona de la cultura després que la construcció del Museu Guggenheim hagi revitalitzat la ciutat creant més de 1.000 llocs de treball a temps complet i multiplicat per vuit les visites turístiques. Així mateix, l'estudi recorda que Barcelona se situa com la desena ciutat del món pel seu atractiu cultural.

"La indústria cultural genera evidentment beneficis econòmics, però també és fonamental el paper que exerceix en el desenvolupament de les persones en promoure la creativitat de la societat. El negoci viu un moment de canvis en el que un dels seus principals reptes serà adaptar al desenvolupament digital ", assenyala Antonio Vázquez, Soci responsable de Mitjans i Entreteniment de EY.

L'estudi Cultural Times 2015 de HEY xifra en 200.000 milions de dòlars la contribució de les indústries culturals i creatives a l'economia digital en 2013. En aquest sentit, les vendes de béns i serveis culturals digitals van arribar als 66.000 milions de dòlars (62.182.000 d' euros) sent els jocs en línia i per a mòbils els continguts digitals més venuts del món, arribant als 33.800 milions de dòlars (31.844.000 d'euros). A aquests els van seguir les pel·lícules digitals amb uns ingressos de 13.000 milions de dòlars (12.247.000 d'euros); la música, amb 10.300 milions de dòlars (9.704 milions d'euros); i els llibres digitals amb 8.500 milions de dòlars (8.000 milions d'euros).

Segons recull l'informe de EY, la transició de la venda física a la digital s'ha fet notar especialment en el sector de la música, on la compra digital ha representat el 45% de les adquisicions en tot el món. També ha estat rellevant en el sector dels jocs en línia i per a mòbils, representant el 34% de vendes, i en el de les pel·lícules, contribuint a més d'una quarta part de les vendes, el 26%.

L'estudi identifica diferents reptes que la indústria ha d'afrontar per seguir progressant en creixement, generant un desenvolupament global sostenible, o en globalització, ja que les empreses en el seu objectiu d'internacionalitzar el negoci han de saber on invertir, quan entrar en el nou mercat i com introduir-se. Per la seva banda, també emfatitza en els desafiaments de monetització línia, a causa que, arran de l'auge de l'economia digital, moltes companyies es troben a la cruïlla d'oferir els seus continguts al canal en línia de manera gratuïta, o tractar de persuadir els consumidors per pagar per aquests, havent de al mateix temps fomentar el talent, que és un element vital en les ICC. Finalment, l'informe planteja els reptes de protecció dels drets d'autor i la recerca d'iniciatives específiques que tractin de solucionar aquesta difícil situació, i de diversificació dels models de negoci, que implica la multiplicitat de fonts de finançament i d'ingressos.

Et poden
Interessar
...

Torrent_Pagès_Banner