banner_aire_bonart_horitzontal

Exposicions

La Fundació Juan March explora l'art posterior a la Segona Guerra Mundial

La Fundació Juan March explora l\'art posterior a la Segona Guerra Mundial
bonart madrid - 03/01/16
Del 26 de febrer al 5 de juny, la Fundació Juan March exposa la mostra Una cosa mai vista. De la pintura informalista al fotollibre de postguerra (1945-1965). La mostra presenta el panorama pictòric al costat de la fotografia del moment, amb la pretensió que l'espectador faci immersió en el context històric, per endinsar-se en la ruptura a la qual els artistes es van enfrontar després de la Segona Guerra Mundial. L'exposició estableix una relació estreta entre pintura i fotografia, a través de 160 peces, gràcies a un tipus de fotografia que insinua plantejaments paral·lels als dels pintors i a l'estreta relació existent entre l'abstracció europea de postguerra i els artistes de la Subjektive Fotografia alemanya, amb fotògrafs com Herman Claasen, Helmut Lederer, el mateix Otto Steinert o l'espanyol Francisco Gómez, així com al fotollibre i a la fotografia que es mou en el territori ambigu entre el document fotogràfic i la forma artística. En pintura, la mostra compagina la presència d'artistes de reconegut prestigi internacional (Pierre Alechinsky, Karel Appel, Alberto Burri, Jean Fautrier, Jean Dubuffet, Georges Mathieu, Pierre Soulages o Wols, entre molts altres), amb una part, igual que la fotografia, d'artistes més desconeguts per al públic del nostre país (Natalia Dumitresco, André Marfaing o Georges Noël), entre els quals a més destaquen un vigorós grup d'artistes txecs (Jan Klobasa, Jan Kubicek o Jiří Valenta) que vénen a representar la vigència de la resposta informalista des de la part d'Europa que, tot just acabat el conflicte, quedaria separada en un altre bloc: el soviètic. Hi ha també l'obra de Wolf Vostell i dels pintors del Nouveau Réalisme (Francois Dufrêne, Raymond Hains, Daniel Spoerri o Jacques Villeglé, entre d'altres), els décollages de cartells publicitaris de cinema, política i comerç anticipen, com en un negatiu fotogràfic, el canvi de consciència que advindria a Europa a partir de mitjans dels anys seixanta. A la imatge, l'obra d'Otto Steinert Fanals de la Place de la Concorde 3 (1952).
Eude, genericLa-Galeria-201602-recurs

Et poden
Interessar
...

Banner-Consuelo-Kanaga-1280x150px_v1-cat-1